וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן יגיש הצעת חוק בנושא ברית הזוגיות

30.6.2009 / 13:12

שבועיים לאחר שנדחתה הצעת החוק של קדימה, יפרסם שר המשפטים תזכיר מצומצם בנושא. ח"כ טיבייב: "מדובר בברית תחמנות בין ישראל ביתנו, נאמן ונתניהו"

שר המשפטים יעקב נאמן יפרסם היום (שלישי) תזכיר הצעת חוק בעניין ברית הזוגיות לחסרי דת ולשאינם מוגדרים יהודים. זאת, על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, בו נכתב כי "מיד לאחר הקמתה תקדם הממשלה הצעת חוק ממשלתית לפיה גבר ואישה, ששניהם אינם מוכרים כיהודים על פי ההלכה באישור בתי הדין, יוכלו להיות מוכרים על ידי המדינה כבני זוג".

דובר סיעת ישראל ביתנו, טל נחום, אמר כי "זוהי ללא ספק התקדמות גדולה מאוד לקראת הבאת החוק לקריאה ראשונה בדרך להעברתו בכנסת. חוק זה, כשיעבור, יאפשר לאזרחים רבים לממש זכות אלמנטרית ולהקים בית בישראל. מפלגת ישראל ביתנו הבטיחה לפני הבחירות לקדם נושא חשוב זה ואכן כך היא עושה". מוקדם יותר החודש הצביעו חברי הכנסת של ישראל ביתנו נגד הצעת חוק ברית הזוגיות שהגישה קדימה, שהיתה נרחבת יותר מהצעתו הצפויה של נאמן.

חבר הכנסת רוברט טיבייב (קדימה) שהגיש יחד עם חבר הכנסת שלמה מולה הצעת חוק רחבה יותר על ברית הזוגיות שהכנסת דחתה לפני כשבועיים, אמר בתגובה: "לא מדובר בברית זוגיות כי אם בברית תחמנות בין ישראל ביתנו, נאמן ונתניהו. הצעת החוק של נאמן לא נותנת מענה לרובו הגדול של הציבור שנזקק לברית הזוגיות, כי אם רק לזוגות מעטים, כששני בני הזוג יוכרו כחסרי דת, וגם זאת רק באישור בתי דין רבניים. מדובר במס שפתיים שמשלמת ישראל ביתנו לבוחריה שציפו ממנה להמון ובפועל לא מקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully