וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק יפרוש מהנשיאות בקרוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.6.2009 / 13:01

על פי עיתון אופוזיציה מצרי, מובארק ימנה את בנו גמאל לנשיא במקומו. בין הסיבות שמונה העיתון לפרישה: אבל על מות נכדו האהוב והתחממות יחסי ארה"ב-מצרים

האם נשיא מצרים חוסני מובארק עומד לפרוש מכס הנשיא לאחר 28 שנים? עיתון מצרי דיווח כי מובארק החליט לפרוש בקרוב מתפקידו ולמנות תחתיו את בנו גמאל. על פי הדיווחים, מות נכדו בן ה-12 (בנו של עלא מובארק) של מובארק לפני מספר שבועות והאבל הכבד שבו הוא שרוי מאז, תרמו להחלטתו לעזוב את התפקיד. הדיווח לא קיבל אישור מכל מקור אחר. מדובר בעיתון אופוזיציה קטן יחסית השייך למפלגת האופוזיציה "אל-עמל" (העבודה - נ.י). באחרונה התרבו השמועות במצרים בדבר פרישה אפשרית של הנשיא.

על פי הדיווח, ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בקהיר סייע גם הוא להחלטה. מובארק סבור שיחסי ארצות הברית ומצרים מאפשרים את פרישתו מתפקידו. עוד דווח כי מובארק מתכוון להודיע על פיזור הפרלמנט ועל קיום בחירות חדשות בספטמבר 2009, שנה מוקדם יותר מהמועד המתוכנן. הבחירות לנשיאות מצרים אמורות להיערך ב-2011 ולא ברור אם גם הן יוקדמו לנוכח החלטתו של מובארק.

בשנים האחרונות פועל מובארק במרץ להכשיר את בנו גמאל לתפקיד היורש. במהלך השנים הוא קיבל עוד ועוד סמכויות לידיו, ובשנים האחרונות הוא אף קיבל מאביו סמכויות רבות בתחום מדיניות החוץ והביטחון של מצרים. יחד עם זאת, אחד ממנהיגי האופוזיציה במצרים, איימן נור, אמר לפני מספר ימים בראיון כי לגמאל מובארק חסר ניסיון פוליטי לתפקיד: "אין לגמאל ניסיון מספק לעמוד בראש מדינה כמו מצרים".

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully