וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקתם לעשן? נממן לכם את החתונה

עידן דורנר

30.6.2009 / 10:38

קרן צדקה בערב הסעודית פתחה ביוזמה מקורית ושנויה במחלוקת, שמטרתה לעודד גברים צעירים להפסיק לעשן בתמורה למימון מלא של חתונתם. 20 בני מזל יזכו גם בריהוט

קרן צדקה סעודית הפועלת בבירה ריאד פתחה לאחרונה ביוזמה שמטרתה לעודד גברים צעירים להפסיק לעשן, בתמורה למימון מלא של חתונתם. ברשת BBC דווח כי מאות גברים כבר הביעו עניין ביוזמה, בהם גם אדם שלא עישן מימיו ואמר כי הוא מוכן להתחיל לעשן כדי שיוכל גם הוא לזכות. על שלטי החוצות בריאד מופיעות פרסומות עם הססמא: "להיפטר מהעישון - עליך, החתונה - עלינו".

במרבית מדינות ערב הנטל הכלכלי העיקרי של החתונה נופל על החתן. ההוצאות הגבוהות גורמות לכך שרבים מהגברים הערבים דוחים את מועד חתונתם עד שהם חוסכים מספיק כסף. מקרן הצדקה נמסר כי המשתתפים יידרשו להשלים קורס בן שבוע כדי להפסיק לעשן. שמו של הזוכה בתחרות יוכרז בתחילת אוגוסט. 20 מתמודדים נוספים יזכו לריהוט חינם.

אך לא כולם מרוצים מהיוזמה. גורמים בערב הסעודית מתחו ביקורת על הרעיון ורמזו כי הוא פוגע בקדושת הטקס. אחרים כינו את היוזמה סקסיסטית. דובר הקרן סאלם אל מליכי אמר בתגובה, כי המטרה היא ליצור משפחה נקיה מעישון. "העובדה שאנשים דנים בקמפיין שלנו אומרת שהשלמנו את מטרתנו". לפי ההערכות, בערך רבע מתוך 27.6 מיליון אזרחי ערב הסעודית מעשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully