וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות אנוש: הניצול בן ה-5 הפך לנערה בת 14

טלי גולדשטין

30.6.2009 / 19:50

בניגוד לדיווחים הקודמים על ילד בן 5 שחולץ בחיים משרידי המטוס שהתרסק מימי האוקיינוס ההודי, עתה מתברר כי הניצולה היא נערה בת 14 וביה"ח טעה

(צילום: רויטרס)

נערה בת 14 חולצה היום (שלישי) בחיים ממימי האוקיינוס ההודי סמוך לאיי קומורו, בהם התרסק הלילה מטוס איירבוס של חברת התעופה התימנית "ימניה". "רופא מבית החולים הצבאי שהיה על אחת מספינות החילוץ התקשר לבית החולים ואמר להם כי ילד חולץ בחיים", אמר אחד הרופאים. שר התקשורת של איי קומורו אבדורחים סעיד באקאר אמר כי הדיווחים הקודמים לגבי חילוץ של ילד בן חמש היו מוטעים וככל הנראה בית החולים לא הבין נכונה את הדיווח של הרופא מהשטח.

מטוס מדגם איירבוס 310-300 של חברת התעופה התימנית, שנשא 153 נוסעים ואנשי צוות, התרסק הלילה מעל איי קומורו שבאוקיינוס ההודי במזרח אפריקה. עד כה, הנערה בת ה-14 היא הניצולה היחידה.

שר התחבורה הצרפתי דומיניק בוסרו דיווח היום כי צרפת אסרה עוד ב-2007 את השימוש באותו מטוס איירבוס A310-300 על רקע ליקויים שנמצאו במטוס במהלך בדיקות שגרתיות ובשלהם הוא הוצא משימוש.

"אין אפשרות לחילוץ"

"לפני כמה שנים הוצאנו את אותו מטוס מהצי בגלל שחשפנו בו ליקויים", אמר בוסרו לפרלמנט. שר התחבורה התימני חאלד איברהים אל-ווזיר אמר כי המטוס עבר בדיקות מדוקדקות במאי האחרון תחת פיקוח צוות איירבוס.

מקור במשטרה באיי קומורו אמר כי הם מאמינים שהמטוס התרסק אל הים וציין כי "אין לנו יכולות ממשיות לחילוץ ימי". על פי אחד הדיווחים המטוס שהתרסק הוא מדגם איירבוס, בדומה למטוס "אייר פראנס" שהתרסק סמוך לברזיל לפני מספר שבועות.

האיחוד של איי קומורו היא מדינה עצמאית בצפון סופו של מצר מוזמביק באוקיינוס ההודי, בין צפון מדגסקר לצפון מוזמביק. המדינה מורכבת משלושה איים געשיים. בתום הבחירות של שנת 2002 שונה שמה של המדינה ל"איחוד של איי קומורו", לפני כן היה שמה הרפובליקה הפדרלית-אסלאמית של איי קומורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully