וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טופז: תמלילי עדויות בכירי התקשורת

איילה חננאל

30.6.2009 / 6:00

תמלילי עדויותיהם במשטרה של רז שכניק, יואב גרוס ועמוס רגב הגיעו לידי וואלה! חדשות. בכירי התקשורת מספרים על גחמותיו של טופז, הערותיו והחשש מפניו

"למה שדודו טופז ירצה לפגוע בי?", זה מה ששאלו עצמם רז שכניק, יואב גרוס, עמוס רגב וארז טל כשנקראו לתחנת המשטרה להעיד בפרשה שקיבלה את שמו של הבדרן. בתמלילי חקירותיהם, המתפרסמים הבוקר (שלישי) לראשונה בוואלה! חדשות, נחשפים העיתונאים הבכירים כשהם מפשפשים בעברם על מנת למצוא מניע לתקיפות שהזמין על פי החשד טופז.

מתמליל חקירתו של עיתונאי "ידיעות אחרונות" רז שכניק מתבררת האיבה אותה רחש טופז לשכניק בשל שורה של פירסומים מטעמו. בין היתר, מספר שכניק בחקירה על שיחה בה טופז אמר לו: "אתה יודע מה ההבדל ביני לבינך? אתה יכול לכתוב עלי כי אני מעניין ויש מי שמשלם לך לכתוב עלי. אבל אני לא יכול לכתוב עליך כי אין מי שישלם על זה, אין לי עיתון שאני עובד בו ובניגוד אליי אתה לא מעניין אף אחד". עוד חשף שכניק תסריט שכתב טופז, בו מתואר אומן נופל שנוקם בשל נפילתו בכל מי שלא רצה בו. לטענתו של שכניק, התסריט נמצא אצל אחיו של טופז, מיקי.

חשד נוסף שעלה במהלך חקירותיו של טופז הוא כי תכנן לתקוף גם את מי שהיה המפיק שלו במשך שנים, יואב גרוס. בעדותו במשטרה סיפר גרוס לחוקרים כי לאחר תקופה במהלכה "סינן" את שיחותיו של טופז ואת ההודעות ממנו בהן כתב "חשבתי שאתה אוהב אותי", ולאחר שהאחרון אף הגיע בהפתעה אל משרדו, נפגש גרוס עם טופז. זאת, עקב פניית חנוך דאום מ"רשת" שביקש ממנו להפיק סרט דוקומנטרי על הבדרן תחת הכותרת "עלייתו ונפילתו של טופז". גרוס העיד כי במעמד אותה פגישה, אמר טופז לגרוס: "אתה יודע כמה זה מעליב ומשפיל אותי שלא חוזרים אליי, מה אתה רוצה שתי סטירות?". בנוסף סיפר גרוס לחוקרים כי סירב לעשות את הסרט לאחר שאמר לשירה מרגלית כי אינו רוצה להיות "זה שיתקע לדודו את המסמר האחרון בקריירה" ושטופז נראה לו לא מחובר למציאות.

עוד סיפר גרוס כי במספר מקרים בהם התעצבן טופז על עיתונאים שכתבו עליו כתבות בלתי מחמיאות אמר כי היה רוצה "לשלוח אנשים שיכאיבו להם כמו שכואב לי" וכי אחד מאותם עיתונאים הוא רענן שקד. גרוס הוסיף כי טופז ראה באבי ניר אחראי לסיום הקריירה שלו ולאחר שבועז בן ציון הותקף, גרוס יצר קשר עם בן ציון ואמר לו כי הוא חושד שטופז עומד מאחורי תקיפתו, וזאת לאחר שידע כי בן ציון סיים את ההתקשרות עם טופז כשבועיים לפני מעשה התקיפה. עוד עולה כי טופז ניסה לברר דרך אחד מעובדי משרדו של גרוס את כתובתו הפרטית באופן יומיומי במשך חודש וחצי, אך העובד סירב למסור לו את המידע.

בגין התכנון לכאורה של תקיפותיהם של ארז טל, צביקה הדר, אברי גלעד, רז שכניק, יואב גרוס ורענן שקד, לא הוגש כתב אישום נגד טופז. לעומת זאת, כתב אישום הוגש נגדו בגין תכנון תקיפתו של עורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב. בחקירתו מספר רגב כי טופז ביקש ממנו לכתוב טור הומוריסטי בעיתונו, וכי רגב דחה את הבקשה מכיוון ש"הטורים שטופז הציג לא היו ראויים לפרסום".

טופז נגד רז שכניק

במהלך חקירותיו עלה החשד כי טופז תיכנן לתקוף את העיתונאי רז שכניק, אך טרם הספיק לארגן את התקיפה ולתכנן אותה. בעקבות החשד נקרא שכניק לתת את עדותו במשטרה. שכניק מסר את עדותו ב-15 ביוני במחלק התשאול במרחב ירקון.

שכניק: "אני עיתונאי בידיעות אחרונות מזה כ-14 שנה. תפקידי הוא סגן עורך כלכלה וכתב מדיה, תרבות ומוזיקה. במסגרת תפקידי אני נמצא בשש השנים האחרונות בקשר שוטף עם טופז כחלק מכיסוי תעשיית הטלוויזיה בה טופז עבד. נכנסתי לכסות את התעשייה כשקשת לא רצתה את התוכנית של דודו -'הראשון בבידור', הוא טען שזה לא נכון ושזה עניין של כסף אבל בסופו של דבר פרסמתי שהוא וקשת נפרדים ואז התחלתי לסקר את המעבר שלו לרשת בתוכנית 'הכל זז'. פרסמתי עליו כתבה במגזין 'שבעה ימים' בסוף 2004 אני חושב, על רגעיו המביכים בקשת ובטלוויזיה בכלל. היו לנו כמה שיחות לא נעימות שיש לי עם עוד אנשים בתעשיית הבידור. שיחות עם טונים של ציניות וטונציה לא נעימה, לא מסוג השיחות שאתה רוצה להמשיך בהן. משהו כמו: 'זהו, שכחתם מי זה דודו טופז, פעם הייתם רודפים אחריי לראיונות, היום אני צריך להפעיל סוכנים כדי שיכתבו עלי בעיתון'".

חוקר: מתי דיברת עם טופז בפעם האחרונה?

שכניק: "יומיים לפני המעצר שלו, אני התקשרתי אליו לנייד וראיינתי אותו מה קורה ומה העניינים. הוא אמר לי שאין לו קשר ומעלילים עליו"?

חוקר: האם דודו פנה אליך ואמר לך כי נפגע בצורה כל שהיא מכתיבתך בעיתון?

שכניק: "כן, כמה פעמים במהלך הקריירה. זה קורה עם המון טאלנטים, אבל הוא התבאס שבשנתיים האחרונות לא כתבתי עליו או על המופעים שלו. הוא פנה אלי בשנה וחצי האחרונה מספר פעמים ואמר לי: 'למה אתה לא כותב על ההצגה שלי? למה אתה לא שולח צלם?'. אני כתבתי לפני שנתיים בערך על ההפסדים שלו במחזמר 'משה' ודודו התרגז על זה מאוד ואמר לי שהמחזמר מאוד מצליח והכל מלא. אני יודע מכל מיני גורמים בתעשייה שדודו הציע תסריט על אומן שנופל שנוקם בכל מי שלא רצה בו באמצעות האירנים, העברת מסרים לאירן ובסופו של דבר הוא נוקם בצופים שעזבו אותו, באמצעות ודרך אירן. אני יודע שלאח שלו מיקי יש את התסריט הזה".

על הרצון לפגוע בשכניק נחקר טופז במהלך חקירותיו במשטרה. בחקירה סיפר לחוקרים על ההצגה שהעלה, "משה", ונשאל על הכישלון שנחלה והכתבה שכתב על כך שכניק. להלן התייחסותו של טופז בתמליל חקירתו:

חוקר: אני ראיתי את התגובה שלך כשהיית בראיון אצל רינו צרור, אתה כעסת על אותו מבקר שכתב על ההצגה.

טופז: "כן. כעסתי על המבקר וכעסתי בצדק. ההצגה הראשונה היתה בחולון והא קנה כרטיס ונכנס. פשנל לא היה מרשה לאף עיתונאי להיכנס עד שרצות 30 הצגות לפחות, אבל הוא בא לפרימיירה של ההצגה שזה דבר שלא עושים. בא בפעם הראשונה שההצגה עלתה וכתב שקרים, שבאולם היו רק מאתיים איש, שהיו רק רוסים, הוא כאילו קבר אותי, מראש. זה מעליב, זה מעליב, זה לא נכון. הוא בא ועשה מאמר בעיתון אני לא זוכר את הכותרת אבל היא היתה נוראית והוא גם כאילו הפך אותי לזקן, והפך את הקהל שלי לזקן. הנה, אליו הייתי צריך לשלוח גם תוקפים. אתה מבין? בתקופה ההיא. אבל אני לא עושה".

טופז נגד יואב גרוס

גם מי שהיה המפיק של טופז במשך שנים, יואב גרוס, זומן להעיד במשטרה לאחר שעלה החשד כי טופז תיכנן לתקוף גם אותו. להלן תמליל החקירה שהגיע לידי וואלה! חדשות, כפי שניתנה במחלק התשאול במרחב ירקון ב-11 ליוני:

גרוס: "אני שותף בחברת 'ניהול פלוס' שזו חברת הפקות, טלוויזיה, תוכן ילדים, מוסיקה והופעות במה. במסגרת עבודתי בחברה אני הפקתי לדודו טופז כ-75 תוכניות טלוויזיה, 50 ברשת ו-25 בערוץ 10. מדובר על השנים 2007-6 אשר באותה הפקתי עבור טופז את התוכניות 'הכל זז' שהיתה תוכנית מאוד מצליחה וכן תוכנית שנקראה 'הכל עשר' שהצליחה פחות. לאחר ההפקה של 'הכל עשר' אני הרגשתי שבערוצי הטלוויזיה לא מעוניינים בתוכניות שלו וכן הרגשתי שהוא מאוד תובעני בכל מה שקשור להפקה סביבו ולכן ההתקשרות ביננו הסתיימה. באותה תקופה ההתקשרות ביננו הסתיימה ברוח טובה".

"לאחר סיום ההתקשרות ביננו טופז יצר איתי קשר מספר פעמים לנייד שלי. אותן שיחות הובילו למספר פגישות אצלי במשרד. דודו רצה שאני אפיק עבורו ובסופו של דבר הוא הפיק עם חברת 'מימד'. בחודשים האחרונים הוא גם כן יצר איתי קשר טלפוני והציע כל מיני רעיונות שהוא אפילו לא אמר לי מה הרעיון אלא זרק דברים כמו: 'אתה תעשה מיליונים'. מאחר ולא הייתי מעוניין לעבוד איתו אז בכל פעם דחיתי אותו עד שהגיע שלב שפשוט לא עניתי לו טלפון כאשר הוא התקשר אלי".

"טופז היה שולח לי הודעות SMS או משאיר לי הודעות במענה הקולי. באותן הודעות לא היה משהו מאיים אלא היה מדובר ברגשניות שהסגנון שלה היה: 'חשבתי שאתה אוהב אותי', 'אתה מעליב אותי' וכדומה אבל לא משהו שהתפרש כאיום.לפני איזה שלושה או ארבעה חודשים טופז הגיע אלי למשרד ללא הזמנה וזאת לאחר שאני לא עניתי לשיחות שלו. אני לא הייתי במשרד ומי שקיבלו אותו היו השותף שלי ועובד שלי".

"הם מסרו לי שהוא היה נראה לא שפוי, הוא אמר שהוא לא מוכן ללכת עד שאני לא אדבר איתו ואז הם שיכנעו אותו שאני אכן לא במשרד והוא עזב את המקום. בדיוק באותו הזמן פנה אלי חנוך דאום מרשת ומסר לי שהוא רוצה שאני אפיק על טופז סרט דוקומנטרי שחנוך הגדיר אותו בטייטל - 'עלייתו ונפילתו של טופז'. אני מסרתי לחנוך שאני מתלבט בנושא הזה, חנוך שכנע אותי שאפגש עם טופז בכל זאת. אנחנו נפגשנו, אני, חנוך דאום וטופז בקפה מקס ברנר ואז דודו אמר לי משהו בסגנון: 'איך אתה לא חוזר אלי, אתה, שכל כך מכיר אותי ויודע כמה זה מעליב ומשפיל אותי שלא חוזרים אליי - מה אתה רוצה שתי סטירות?'. את המילים האלו אני זוכר במדויק מילה במילה והיה עד להן חנוך דאום".

"אני שאלתי את טופז אם הוא מאיים עליי והוא השיב שהוא צוחק. לאחר מכן ישבנו איתו והוא ניסה לשכנע את חנוך שיתנו לו תוכנית ברשת או שלפחות יתחייבו לו שבמידה והוא יעשה את הסרט הדוקומנטרי אז לאחר מכן יתנו לו תוכנית. חנוך לא היה מוכן להתחייב לכך אבל הוא כן אמר שהסרט יעשה לטופז טוב ויחזיר אותו לעניינים. לאחר אותה פגישה אני אמרתי לחנוך דאום וגם לשירה מרגלית בשיחות שונות שאני לא מוכן לעשות את הסרט כי אני לא מוכן להיות זה ששם לו את המסמר האחרון בארון של הקריירה שלו וגם שאני ממליץ לא לעשות עליו סרט כי הוא נראה לי לא מחובר למציאות. טופז באותה פגישה היה נראה לי במצב מאוד לא טוב כי הוא היה נראה מבולבל ומיואש. כשבוע לאחר אותה פגישה טופז שלח לי הודעת טקסט לנייד שהוא מצטער אבל הוא בחר לעשות את הסרט עם אילן שושן ושהוא מקווה שאני לא נפגע מזה ואני חזרתי אליו בהודעה שאני מאחל לו בהצלחה".

חוקר: האם דודו טופז התבטא בפנייך כי הוא רוצה לפגוע באחרים?

גרוס: "בזמן שעבדנו ביחד ועבדתי איתו היו מספר מקרים של עיתונאים שכתבו על טופז דברים לא מחמיאים שהכניסו אותו לדיכאון ואז הוא היה אומר לי במילים האלו: 'אני רוצה לשלוח להם אנשים שיכאיבו להם כמו שכואב לי'. הוא אמר את הדברים האלו מספר פעמים בכל פעם על מישהו אחר. אחד העיתונאים שאני זוכר זה היה העיתונאי רענן שקד מידיעות אחרונות. לגבי מנכ"ל קשת אבי ניר, בסוף התקופה שעבדתי עם טופז הוא תמיד ראה בו כאיש שאחראי לסיום הקריירה שלו".

חוקר: האם טופז השמיע בפניך איומים כלשהם כלפי בועז בן ציון?

גרוס: "לא, אבל לאחר שבועז בן ציון הותקף אני יצרתי קשר עם בועז מאחר והוא חבר שלי ואמרתי לו שאני חושב שטופז קשור לתקיפה שלו וזאת מאחר וידעתי שבן ציון שיחרר את טופז מההתקשרות ביניהם כשבועיים קודם לכן וכן מכיוון שאני מכיר את טופז. זאת היתה התחושה שלי מלכתחילה שהוא מסוגל לעשות דברים כאלו ומספיק מיואש לעשות דברים כאלו. אני אמרתי לבועז שהוא יכול להגיד זאת במשטרה ואם יהיה צורך אז אני גם אעיד על כך. לא פניתי בנושא למשטרה מאחר והיה מדובר בתחושה שלי ולא במידע קונקרטי".

גרוס אף ציין בפני החוקרים כי כי טופז ניסה לברר את הכתובת שלו:

גרוס: "עובד שעבד אצל טופז כנהג, התחיל לעבוד אצלי בתחילת 2007 וכיום הוא משמש כמנהל האדמנסטרטיבי במשרדי. לפני שלושה חודשים לערך, טופז יצר איתו קשר טלפוני באופן יומיומי במשך שבוע וחצי וניסה לברר דרכו את כתובת המגורים שלי והוא לא נתן לטופז את הכתובת שלי ולאחר אותו שבוע וחצי, התקיימה בעצם הפגישה ביני לבין דאום לבין טופז ובאותה פגישה טופז שאל אותי במפורש מה הכתובת שלי ואני מסרתי לו את כתובת מגוריי".

טופז נגד עמוס רגב

כבר ב-27 במאי, שלושה ימים טרם מעצרו של טופז, נקרא רגב לתת את עדותו במחלק התשאול במרחב ירקון.

רגב: "אני משמש כעורך הראשי של העיתון 'ישראל היום' מיום הקמתו מזה כשנתיים. לפני כן מילאתי שורה של תפקידים בעיקר בעיתונות הכתובה. כעשרים שנה בעיתונות הכתובה וכן מספר שנים בטלוויזיה. מתוקף תפקידי כעורך הראשי של העיתון אני אחראי על גיוס כתבים, פרשנים ובעלי טורים. אתמול קיבלתי שיחת טלפון מהבית בה אשתי מסרה שמחפשים אותי מהמשטרה. שוחחתי בטלפון עם קצין החקירות קובי גטניו והוא הגיע למשרדי ביחד עם עוד שני אנשי משטרה ומסר לי שקיימות אינדיקציות שעלולים לנסות ולפגוע בי פיזית. אני נשאלתי על ידי קובי מה ההיכרות שלי עם טופז ואני בתגובה ראשונית מסרתי לו שזכור לי שטופז שלח אלי מאמרים לפרסום ושאני דחיתי אותם ורק לאחר שקובי עזב אני נזכרתי שבעצם לפני שנה טופז היה אצלי בשתי פגישות שבהן הוא הציע לי לשמש ככותב טור הומוריסטי בעיתון. בפגישה הראשונה שהיתה בינינו במשרדי ביקשתי ממנו שיעביר לי חומר כתוב, כלומר מה שנקרא פיילוט, על מנת שאני אתרשם מיכולת הכתיבה שלו".

"לאחר שבועיים לערך למיטב זכרוני טופז הגיע אלי לפגישה שנייה ואכן הביא לי מאמרים לדוגמא שהוא כתב. אני במקום קראתי את החומר שהוא הביא לי ומסרתי לו שהחומר שהוא הביא לי לא מתאים לפרסום בעיתון. הסברתי לו שמבחינתי כתיבה הומוריסטית היא אתגר קשה וייחודי מאחר ובשונה ממופעים שמבצעים בעל פה ובטלוויזיה חוש הומור לא כל כך עובר בכתב ובסך הכל מה שהוא כתב לטעמי לא ראוי להתפרסם בעיתון. טופז בתגובה ככל שאני זוכר מההתרשמות לא קיבל את זה בצורה טובה, את דברי הביקורת שלי ובסך הכל אני חושב שנפרדנו בצורה לא נעימה. למיטב זכרוני לאחר שאמרתי לו את דעתי היתה מתיחות באוויר. אני זוכר שמראה פניו הפתיע אותי לרעה מאחר והוא היה נראה מאוד מתוח ולחוץ ועזב במה שאפשר לכנות לא ברוח טובה. הוא לא אהב את הדברים שאמרתי לו. ככל שאני זוכר לאחר הפגישה השנייה טופז לא יצר איתי קשר שוב. לפני אותן פגישות היו מספר מקרים שבהם ראיתי אותו באירועים חברתיים אבל ההיכרות בינינו היתה רק ברמה של שלום שלום ולא מעבר לכך ולאחר אותן פגישות לא ראיתי אותו שוב".

החוקר: האם היו סביבך או סביב הבית שלך אירועים חריגים?

רגב: "לא שאני מודע להם למעט שנשאלתי על כך, אז בערך לפני כחודש עד שישה שבועות, בעיקר בשעות הבוקר היו צלצולים לנייד שלי ולאחר שעניתי היתה דממה בצד השני או רעשים, ומספר הפלאפון שלי לא ידוע ברבים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully