וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בעימותים בין מתנחלים לפלסטינים

ניר יהב ויהושע בריינר

29.6.2009 / 21:31

נער בן 17 נפצע במהלך עימותים שפרצו בין מתנחלים לפסטינים, סביב שריפה שפרצה בשדה של תושב יצהר. הפלסטינים טוענים: "לא אנחנו הצתנו את השריפה"

נער בן 17 תושב יצהר נפצע הערב (שני) בעת יידויי אבנים הדדיים בין עשרות מתנחלים מיצהר לתושבי הכפר הכפר הפלסטיני עסירה אל-קאבליה, ליד שכם. הנער נפצע בעינו מאבן שפגעה בו ופונה לבית החולים שניידר לקבלת טיפול רפואי. במקביל השליכו עשרות מתנחלים מחוות גלעד אבנים לעבר פלסטינים מהכפר פרעתא. כוחות צה"ל שהגיעו למקום הפרידו בין הצדדים, ירו גז מדמיע לעבר הפלסטינים ופיזרו לבסוף את המריבה.

בצה"ל מאשרים כי פלסטינים הם שהציתו את שדות המתנחלים סמוך ליצהר, זאת בעקבות תחקיר ראשוני שנערך במקום. על פי התחקיר, הפלסטינים הציתו מספר שדות הנמצאים בבעלותם של תושבי יצהר, מה שהצית במקום ידויי אבנים הדדיים, במהלכם נפצע בעינו נער בן 17 מיצהר.

יגאל אמיתי, תושב יצהר, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"מארב פלסטיני", במסגרתו הציתו פלסטינים מהכפר עסירה אל קאבליה שדות של תושבי יצהר, וכאשר הגיעו המתנחלים לכבות את השריפה, החלו הפלסטינים ליידות לעברם אבנים.

היחסים העוינים בין תושבי יצהר לכפרים הפלסטיניים הסמוכים צפים ועולים מדי קיץ, זאת על רקע גלי הצתות של שטחים חקלאיים של שני הצדדים. לפני מספר שבועות פרצו שרפו מתנחלים שדות של פלסטינים ברחבי השומרון, בתגובה לפינוי מאחז סמוך לאלון מורה. במקביל אומרים גורמים ביטחון ישראלים, מבעירים פלסטינים שדות של המתנחלים במורדות ההתנחלויות באזור השומרון. נראה כי מערכת הביטחון נערכת על מנת להרגיע את הצדדים ביממה הקרובה.

מקורות פלסטינים הכחישו לוואלה! חדשות כי פלסטינים הציתו את השדות משום שההצתה, לדבריהם, בוצעה הרחק מכפר עסירה אל-קבאליה. לדבריהם, "המתנחלים ניצלו את ההצתה כדי להגיע לכפר, שנמצא הרחק ממקום ההצתה, ולהתנכל לפלסטינים".

ניתן לפנות ליהושע בריינר במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully