וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי העניק נתניהו את הכינוי חכפ"ש?

29.6.2009 / 20:14

ציפי חוטובלי, חברת סיעתו של רה"מ, מתחה ביקורת על הצעת חוק ממשלתית והציגה הצעה משלה. בתגובה אמר נתניהו: "לא כל ח"כ פשוט צריך לבוא עם הצעת חוק תקציבית ללא מימון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (שני) ביקורת חריפה על חברת סיעתו, חברת הכנסת ציפי חוטובלי. במהלך ישיבת סיעת הליכוד, בה נדונה הצעת חוק ממשלתית לאי הכרה בטיפול ילדים לצורכי מס, הביעה חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, התנגדות לנוסח ההצעה והציגה הצעה משופרת. בתגובה ענה לה נתניהו: "לא כל ח"כפש (חבר כנסת פשוט, פ"ו) צריך לבוא עם הצעת חוק תקציבית בלי שהוא מביא לה מקור מימון".

בהמשך פנה ראש הממשלה לחוטובלי והקשה: "מה המקור התקציבי שאת רוצה לתת?" חוטובלי השיבה: "כרגע אנחנו בנקודת זמן רגישה. אבל אני מבקשת להביא חוק משופר יותר שייטיב עם הנשים".

מאוחר יותר אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק אי הכרה בטיפול הילדים לצורכי מס, ברוב של 34 תומכים לעומת 24 מתנגדים. לפי הצעת החוק, בשנת 2011 המדינה תעניק נקודת זיכוי אחת עבור טיפול בילדים עד גיל שנה. מ- 2012 עד 2015 בכל שנה יתווסף שנתון נוסף לנקודת הזיכוי, עד שבשנת 2015 המדינה תעניק נקודת זיכוי לכל ילד עד גיל חמש. יו"ר הוועדה למעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, שיצאה מהמליאה בעת ההצבעה וסירבה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית, דורשת שכבר בשנת 2011 יינתנו נקודות זיכוי עד גיל חמש.

חוטובלי מתכוונת להצעת חוק פרטית, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, ויכולה על פי החוק להתקדם לקריאה שנייה ושלישית בכנסת הנוכחית. הצעת החוק מכירה בהוצאות על טיפול בילדים לצורכי מס, ומעניקה נקודות זיכוי למי שנמצא מתחת לסף המס. את הצעת החוק הפרטית יזם גדעון סער, מי שהיה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת הקודמת, והיום מכהן כשר החינוך, שנמנה על מתנגדי הצעתו של שטייניץ בממשלה.

במהלך ישיבת סיעת הליכוד גם נזף נתניהו בחברי סיעתו שהביעו מורת רוח לנוכח העלאת המע"מ על הפירות והירקות. הוא אמר להם כי, "הח"כפשים צריכים לדעת את מקומם. מה מקור המימון להצעות שלכם? אם למישהו יש הצעה שיביא את מקורות המימון עבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully