וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אחמדינג'ד ניצח גם בספירה החוזרת"

ניר יהב ועידן דורנר

29.6.2009 / 20:20

מועצת שומרי החוקה הכריזה בתום ספירה חוזרת של חלק מהקלפיות כי הנשיא המכהן יישאר בתפקידו. אלפי תומכי מוסאווי יצרו שרשרת אנושית ברחובות טהרן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מועצת שומרי החוקה באירן הודיעה היום (שני), כי הסתיימה הספירה החוזרת של 10 אחוז מהקולות בבחירות לנשיאות וכי המנצח בבחירות הוא הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד. תוצאות הבחירות לנשיאות, שנערכו ב-12 ביוני הציתו מחאה נרחבת באירן. בהודעה ששידרה הטלוויזיה באירן נאמר: "מועצת שומרי החוקה שלחה מכתב לשר הפנים בו הכריזה על החלטתה הסופית בנוגע לבחירות לנשיאות". עוד דווח, כי בתום הספירה החוזרת לא התגלו אי סדרים בהצבעה.

בתוך כך, אלפים מתומכיו של המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, מיר חוסיין מוסאווי, יצרו היום בטהרן שרשרת אנושית באורך 37 קילומטר במחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות. לפי דיווחים מאירן, כוחות הביטחון האירניים לבושים בבגדים אזרחיים התפרשו בטהרן כדי לפזר את השרשרת האנושית.

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה, כי מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בבחירות לנשיאות באירן, נפגש אתמול עם חברי הוועדה שמטרתה לבדוק את תוצאות הבחירות השנויות במחלוקת במדינה, והוא צפוי להציע הצעה חדשה בסוגייה.

לדברי דובר מועצת שומרי החוקה, מוסאווי נפגש אמש עם חברי הוועדה וככל הנראה יגיש הצעה חדשה לפיתרון המשבר הפוליטי. הוועדה המיוחדת הוקמה על ידי המועצה על מנת לבדוק את התלונות לגבי זיופים בקלפיות ב-12 ביוני. סוכנות הידיעות האירנית לא פירטה לגבי תוכן ההצעה של מוסאווי, שרק אתמול דחה את ההצעה לספירה מחודשת ודרש לבטל את הבחירות כליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully