וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה ימי גזענות ושנאה

ג'עפר פרח

5.7.2009 / 12:27

בזמן שדאג להסתכסך עם כל העולם סביב ההתנחלויות, האפליה כלפי ערבים במדינה לא זכתה לתשומת לב. ג'עפר פרח מודאג מההכשלה המכוונת של החיים המשותפים

לפני הבחירות הבטיחו לנו אנשי הקואליציה של בנימין נתניהו בבית היהודי, באיחוד הלאומי ואפילו בש"ס, כי בכל הקשור ליחסי יהודים וערבים במדינה, הולך להיות חם. הבטיחו, ומקיימים: חמישה חוקים גזעניים בצנרת, קיצוץ של עשרים וחמישה אחוזים במענקים לרשויות המקומיות, ביטול התוכנית לבנות 5,900 כיתות לימוד החסרות כל כך במערכת החינוך הערבית, הקפאת תוכניות מתאר לפיתוח היישובים הערבים ואפליה בתשלום קצבאות הילדים. זאת במקביל ליציאה למאבק חסר פשרות מול כל העולם, על "הגידול הטבעי" של המתנחלים.

בקרוב יהיה חם עוד יותר. אחרי שאפילו ראש ממשלת איטליה סילביו ברלסקוני לא הצליח להדוף את הביקורת הבינלאומית על הבנייה בהתנחלויות, יגיע גל הריסת הבתים ביישובים הערבים. שרים וחברי כנסת מעיזים לקשור בין עצירת הבניה הבלתי חוקית בהתנחלויות, לבנייה ללא תוכניות מתאר ביישובים הערבים. בכל הקשור לערבים, הם לא ידברו על "גידול טבעי", אלא על "האיום הדמוגרפי" ועל "הבנייה הלא חוקית". החלטות ממשלה רבות שתכליתן היתה לקדם תוכניות מתאר ביישובים הערבים נותרו על הנייר, והתוצאה היא מצוקת דיור ומחירי קרקעות חסרי פרופורציה.

הנסיון להבעיר את היחסים בין יהודים וערבים בישראל תוך שימוש בנושא הבניה והקרקעות, לא התחיל עם הקמת ממשלת נתניהו השניה, אלא בממשלתו הראשונה בשנת 1996. מנהיגי המתנחלים טענו אז, שאלמלא המנהיגים הפוליטיים הערבים, לא היה מושג בכנסת רוב לאישור הסכמי אוסלו.

ה"ערבוש" המסריח

כך, מיד לאחר הקמת ממשלת ביבי הראשונה יצא מפקד המחוז הצפוני של המשטרה אליק רון למסע הכפשה נגד מנהיגי האזרחים הערבים בישראל. רון האשים אותם בסיוע לטרור, וכינס מסיבות עיתונאים במהלכם תקף חברי כנסת ונבחרי ציבור ערבים ללא שום בסיס משפטי. מספר חודשים לאחר מכן הגיע רון עם כוחות מתוגברים כדי להרוס שלושה מבנים בכפר אום אלסחאלי, והשתמש בכדורי גומי נגד המפגינים שמחו נגד ההריסה. שנה לאחר מכן הגיע המשטרה להרוס אוהל מחאה באדמות אלרוחה, ורון הכניס את שוטריו לבית הספר התיכון באום אל-פאחם וגרם לפצועים אפילו בקרב התלמידים. בכל אותם שנים ישב אביגדור ליברמן בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה וגיבה את האלימות המשטרתית.

על יחסו הגזעני הגלוי לערבים העיד יצחק אהרונוביץ בעצמו, כשדיבר על ה"ערבוש" המסריח. ובמקרה השבוע ראינו, שאותם שוטרים באותה משטרה, שבאוקטובר 2000 ירו והרגו 13 מפגינים ערבים, מסוגלים לפזר את הפגנות החרדים, שחסמו צירים ראשיים בירושלים, ללא שימוש בכדורי גומי ואש חיה ותוך שמירה על קדושת חיי אדם.

חקיקה מפלה וגזענית ואיומים בטרנספר עברו משולי השיח הקיצוני לשיח מרכזי בממשלת נתניהו. הניסיון להסיח את דעת הקהל מהבטחות הבחירות בנושאים האזרחיים כמו ברית הזוגיות ושיפור המצב הכלכלי, עלולים לסבך את המרחב הפנימי. חוקי "הנאמנות" שהוגשו לכנסת נועדו להסיח את דעת הציבור מהעלאת המע"מ על הפירות, שיממן את ההתנחלויות ואת הרבנות, שכופה את עצמה על הרוב החילוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully