וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל פגעה באזרחים בעזה כאסטרטגיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2009 / 17:00

ארגוני זכויות אדם העבירו את ממצאיהם לוועדת האו"ם החוקרת את מבצע עופרת יצוקה. בדו"ח נכתב כי "תכלית המבצע היה פגיעה באזרחים והרס מכוון כדי להרתיע ולהעניש"

שבעה ארגוני זכויות אדם שלחו אתמול (ראשון) דו"ח לוועדת האו"ם לבדיקת החשדות להפרת דיני המלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה, בראשות השופט ריצ'רד גולדסטון, בו מפורטים הממצאים הנוגעים להפרות לכאורה של דיני המלחמה שביצעה ישראל במהלך המבצע ואשר לטענת הארגונים יש לחקור.

הדו"ח, שגובש על ידי האגודה לזכויות האזרח, עמותת גישה, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, המוקד להגנת הפרט, יש דין, עדאלה ורופאים לזכויות אדם, קובע כי ישראל אימצה אסטרטגית תקיפה בלתי מידתית שעיקר תכליתה היה פגיעה באזרחים והרס מכוון כדי להרתיע ולהעניש ולא למטרות צבאיות קונקרטיות. עוד נטען כי ישראל פגעה פגיעה אסורה במבני ממשל אזרחיים לקידום יעדים פוליטים.

בנוסף נכתב בדו"ח כי ישראל פגעה בצוותי הצלה רפואיים, פגעה בתשתיות, החזיקה עצורים בתנאים המנוגדים לחוק הבינלאומי והישראלי והטילה עונשים קולקטיבים על האוכלוסיה ברצועה. לטענת הארגונים, ישראל מחויבת לאפשר את שיקומה של רצועת עזה.

הארגונים מבהירים כי כארגוני זכויות אדם הפועלים בישראל, מתפקידם לדווח על סוגיות שבאחריות ישראל אולם הם דורשים לחקור גם חשדות להפרות דיני המלחמה על ידי חמאס: "ירי טילים לעבר יישובי דרום מדינת ישראל, אשר הביא להריגתם ופציעתם של אזרחים, תוך סיכון ושיבוש חייהם של מאות אלפי אזרחים, ופגיעה ברכוש, מהווה הפרה חמורה של המשפט הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully