וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הפופולריות של חמאס צונחת

רויטרס וניר יהב

29.6.2009 / 14:43

מסקר חדש עולה כי אחוזי התמיכה בחמאס בגדה וברצועת עזה צנחו פלאים. 18.8% הודו כי הם תומכים בארגון. יושב ראש הרשות אבו מאזן זוכה לאחוזי תמיכה של 34.9%

חוסר שביעות הרצון מחמאס בנוגע להתקדמות האיטית של שיחות האחדות והחרם הישראלי על סיוע לטובת שיקום עזה הובילו לירידה חדה בפופולריות של הארגון, כך עולה מסקר דעת קהל חדש שפורסם היום (שני). מהסקר, שנערך על ידי המרכז הירושלמי לתקשורת ומדיה (JMCC ), עולה כי 18.8% מהפלסטינים בגדה ובעזה תומכים בחמאס לעומת 27.7% בסקר קודם שנערך בינואר. הנשיא אבו מאזן זוכה כיום לפופולריות גבוהה יותר מחמאס, עם אחוזי תמיכה של 34.9%, עלייה של 26% לעומת ינואר.

חאדר חאדר, ראש יחידת המדיה במרכז, אמר כי הפופולריות של חמאס ניזוקה על רקע חוסר שביעות הרצון ברצועת עזה, בה שולט חמאס, בשל חוסר פעולה לגבי שיחות האחדות עם פתח בתמיכת מצרים ובסוגיית פתיחת המעברים. לפי הסקר, 26.5% מהנסקרים האשימו את ישראל בקיפאון בדיאלוג בין חמאס לפתח, בעוד 23.5% האשימו את חמאס ו-15.5% הפנו אצבע מאשימה לפתח. "זוהי מחאה של העם בעזה מאחר שאין התקדמות בשני הנושאים החשובים", אמר חאדר.

במקביל ממשיכים פתח וחמאס במעצרים הדדיים, דבר המעיב על שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות הנערכות בקהיר. מוקדם יותר היום האשים פתח את חמאס במעצר של כמאה פעילי פתח ברחבי רצועת עזה, בתגובה על מעצר עשרות פעילי חמאס בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן. במקביל הודיע משרד הפנים הכפוף לאבו מאזן על שחרור 100 עצירי חמאס. דובר מנגנוני הביטחון אמר כי מדובר בצעד להרגעת האווירה הפוליטית על רקע שיחות הפיוס בקהיר.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully