וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים בדרך להשתלבות ברפורמה

פנחס וולף ונעמה טלמור

29.6.2009 / 13:43

שר החינוך גדעון סער חשף היום בכנסת כי הארגון צפוי להיכנס לרפורמה במערכת החינוך בדומה לכניסת הסתדרות המורים ל"אופק חדש". היו"ר רן ארז: "תומכים בהצעה"

מדברים שנאמרו היום (שני) על ידי שר החינוך גדעון סער, בדיון שקיימה ועדת הכספים של הכנסת עולה שארגון המורים יפתח בצעדים להשתלבות ברפורמה במערכת החינוך. בדיון שעסק בתקציב המשרד לשנים 2009-2010, אמר סער: "נפגשתי עם יו"ר הארגון רן ארז. הוא ואני הבענו נכונות להיכנס לשיחות על כניסה של ארגון המורים למתווה של רפורמה ואני מקווה שנוכל להתחיל במשא ומתן".

"זה לא נכון שארגון אחד בתוך רפורמה והשני לא", הבהיר סער, "נעשה את המירב להכניס גם את הארגון השני לרפורמה". רן ארז מסר בתגובה לדברי סער: "אנו מברכים את שר החינוך, אשר בניגוד לקודמתו מבין שלא ניתן לנהל מערכת חינוך בשיטות של 'הפרד ומשול', אלא רוצה לבנות יחד עם ארגון המורים העל יסודיים רפורמה מוסכמת במתכונת 'עוז לתמורה', כפי שהתחייבה הממשלה בהסכם עמנו בתום השביתה הגדולה".

ארז הוסיף: "אנו מאחלים לסער ולנו הצלחה רבה בנושא הרפורמה, כמו גם ביתר הנושאים המטופלים כעת על ידינו, כגון קביעת כללי התנהגות לתלמידים, בחינות בגרות, תוספת שעות לימוד והקטנת מספר התלמידים בכיתות. כולם הישגים שהושגו על ידינו בעמל רב ותוך מאבק ארוך והגיע הזמן ליישמם".

בנוגע לתוכנית הזהירות בדרכים של מערכת החינוך אמר השר סער: "יש מנהג במדינת ישראל, לגלגל הכל למשרד החינוך. כמו אבטחת מוסדות הלימודים ואותו הדבר גם בנושא החינוך התעבורתי. תמיד זה היה תקציב הרשות לבטיחות בדרכים. בשנה שעברה בעקבות קיצוץ ברשות, הנושא הועבר למערכת החינוך ושרת החינוך דאז לקיחה את זה על עצמה משום שזה היה באמצע שנת הלימודים. העידן הזה נגמר. לא אקח על עצמי מטלות של משרדים אחרים. העניין חשוב לרשות לבטיחות בדרכים? שהיא תממן את זה. אם חושבים שזה חשוב שיוסיפו את הכסף לרשות לבטיחות בדרכים ושהיא תממן את זה. אל תטיפו לי מוסר".

יגייסו מורים מהייטק

סער פרש בדיון בוועדת הכספים את תוכניותיו לשנים 2009-2010 . לדבריו, "אני הולך לתוכנית 'אופק חדש' ואוסיף לה עוד מימדים. הדגשים שלנו הם השבחת צוותי ההוראה. יהיו לזה כמה מרכיבים: גיוס מורים מהאקדמיה וממפוטרי ההייטק בכמות משמעותית לשנת הלימודים תשע"א. מימד שני, איחוד של מכללות להוראה, ליווי של מורים בשנתיים אחרונות והערכה תוך השנתיים הללו. בטווחים ארוכים יותר אני חושב שתנאי להוראה יהיה תואר שני ושמכללות להוראה ייכנסו תחת המוסד להשכלה גבוהה".

עוד אמר סער: "אנו מתכוונים לדאוג לניצול נכון של שעות הלימודים. היום אולי חצי משעות הלימודים מנוצלות ללימודים. זה ייקח הרבה זמן להטמיע את זה. זה סיפור מאוד קשה ומורכב. יש בזה גם דיאלוג עם התלמידים. נקודה שלישית, הרחבת הערכים בנושא היהודי, הציוני והדמוקרטי וביקורי תלמידים בירושלים. בסוף מערכת החינוך אמורה לייצא גם אנשים עם מטען ערכי ולא רק עם ידע. הידע ביהדות ובציונות והידע הבסיסי לגבי המורשת שלנו לא מספק ואנחנו מנסים לחשוב על דרכים להנחיל זאת. אנחנו הולכים להתמקד בלימוד מקצועות הליבה על חשבון המקצועות האופנתיים".

לסיכום התייחס סער למצב העגום של מערכת החינוך ולתוכנית החדשה של משרד החינוך למיגור האלימות. "המצב במערכת החינוך מאוד קשה. אין טעם לטייח את העובדה. היא עולה בכל דיון. אנחנו רואים בעיות בכל המישורים: גם בציונים, גם בזכאות לבגרות, בנושא הערכים, בכבוד למורים וביכולת לקיים לימודים. שתי הזכויות הגדולות של תלמידים זה ללמוד ולהיות מוגן. כל היתר: להתחצף, להרביץ ולדבר בסלולרי בזמן השיעורים הן פחות חשובות".

עוד הוסיף השר כי במסגרת התוכנית, יטופלו תלמידים שיתנהגו בקיצוניות בחומרה. "ילד שאנס את חברתו בכיתה ט', ישהה בבית עד לבירור העניין. הוא לא יגיע לבית הספר כמנצח בעוד שהיא תשב בבית בפחד". על כוחם של המנהלים מול המורים אמר סער: "במהלך הקיץ יצא חוזר מנכ"ל על קיצור הליכים של פיטורי מורים מחוסר התאמה פדגוגית, כך זה ייתן כוח גדול יותר למנהלי בתי הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully