וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרחבת ההתנחלות אדם - צחוק מהעבודה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

29.6.2009 / 13:03

לדברי ח"כ פינס, חשיפת אישור 1,450 יחידות דיור ביישוב אדם "מייתרת את ביקור ברק בארה"ב ועדיף שיחסוך מעצמו את הביזיון". השר ברוורמן דווקא מברך: "ההחלטה היא צעד מתבקש"

תגובות סוערות מימין ומשמאל בעקבות החלטת משרד הביטחון להעביר את 50 המשפחות המתגוררות במאחז הבלתי חוקי מיגרון להתנחלות אדם והרחבתו העתידית של היישוב על ידי הקמת 450 יחידות דיור נוספות. ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה) אמר היום (שני), כי "חשיפת אישור 1,450 יחידות דיור ביישוב אדם מייתרת את ביקור ברק בארה"ב ועדיף שיחסוך מעצמו את הביזיון. משרד הביטחון עושה צחוק מהעבודה: גם לא מפנה את מיגרון וגם בונה בהתנחלות אדם עבור מפונים וירטואליים מאותו מיגרון".

לעומת זאת, חברו למפלגה, השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, דווקא בירך על ההחלטה: "השכונה המיועדת באדם כתחליף למיגרון משמשת מודל מתבקש להעברת התנחלויות קטנות ומאחזים מבודדים לתוך הגושים הגדולים. צעד מתבקש זה יחזק את לכידות החברה הישראלית וישפר את עמדות הפתיחה של המשא ומתן לקראת יישום פתרון שתי מדינות לשני עמים".

כאמור, מתשובת משרד הביטחון לבית המשפט בעניין "בג"ץ מיגרון" עולה כי המדינה מתכננת הקמת 1,450 יחידות דיור נוספות בהתנחלות אדם. על פי התכנון, המאחז הבלתי חוקי מיגרון, המונה 50 משפחות, יפונה אמנם, אך תושביו יועברו להתנחלות אדם. החשיפה על התוכנית הגיעה בעיתוי בעייתי מבחינתו של שר הביטחון אהוד ברק -ערב יציאתו לוושינגטון לפגישה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

תנועת שלום עכשיו, שהגישה את העתירה הגיבה בזעם לפרסום לטענתה, הקמת 50 יחידות הדיור לתושבי מיגרון היא רק שלב ראשוני, כשהמטרה הסופית, כפי שלדבריה עולה מהתצהיר, היא להרחיב באופן משמעותי את ההתנחלות אדם. "במקום לפנות מאחז בלתי חוקי של 40 משפחות, הממשלה מתכננת להקים שכונת ענק בהתנחלות ממזרח לגדר הגדולה פי 30. ברק הפך למשרתם של המתנחלים ומעניק פרס לפורעי החוק", אומרים בתנועה.

ואילו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) קרא בתגובה לאנשי מיגרון לא לפעול על פי לתוכנית משרד הביטחון. "אני קורא לאנשי מיגרון שלא לאמץ את הצעת משרד הביטחון להעביר את היישוב לאדם ובתמורה לקבל יחידות דיור", אמר בן ארי. "כוונת ראש הממשלה ושר הביטחון היא לפרק את מפעל ההתיישבות ולפרק את היישובים הקטנים. אין מקום לפשרות ולויתורים".

חברו של בן ארי לסיעה, חבר הכנסת אריה אלדד דווקא בירך על כוונת משרד הביטחון: "אני מברך על החלטת המדינה להקים יישוב חדש ביו"ש, אך אני חושש שכשם שנתניהו התקפל מהתנגדותו להקמת מדינה פלסטינית הוא מתכוון להתקפל בעניין ההתפתחות הטבעית. לא יישאר מההצעה הזו דבר וחצי דבר למעט הניסיון להרוס יישוב קיים במסווה של שמירת חוק בשעה שבירושלים מתכוונים להלבין עשרות בתים לא חוקיים ערביים ומתעלמים מבנייה בלתי חוקית סיטונאית בנגב ובגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully