וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים בב"ש לא יתנו לסבא שלכם ליפול

נעמה טלמור

29.6.2009 / 13:16

אחד מכל שלושה קשישים נופל לפחות פעם בשנה. באוניברסיטת בן גוריון פיתחו מכשיר חדש לשיפור יציבות ומניעת נפילות

מכשיר חדש לשיפור יציבות ומניעת נפילות של קשישים פותח באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. המכשיר הוא פרי שיתוף פעולה בין המחלקה להנדסת מכונות והמחלקה לפיזיותרפיה באוניברסיטה. הקשיש יחובר למכשיר דמוי הליכון שידמה בעבורו מצב של נפילה. בכך יסייע המכשיר לקשיש לתרגל חזרה ליציבות לאחר שנפל. החוקרים מרגיעים ומדגישים כי למכשיר מחובר מעין מצנח קטן שלא מאפשר לקשיש ליפול לחלוטין ורק מדמה בעבורו את מצב הנפילה.

"אחד מכל שלושה קשישים נופל לפחות אחת לשנה. פציעה כתוצאה מנפילות היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל אוכלוסיית הקשישים בעולם", ציינו החוקרים, "מרבית מקרי הנפילות מסתיימים בפציעות קשות, ולעיתים קרובות הן אף מדרדרות למוות. ההוצאות הכספיות על טיפולים אלו מסתכמים במיליארדי דולרים. על אף הצורך ההולך וגדל למציאת פתרון רפואי הולם, כיום כמעט ואין פתרון שמסוגל לתת מענה ראוי ולהקטין את אחוז הנופלים".

המכשיר, שיועד בתחילה לצרכי מחקר, מופנה כעת גם למכוני פיזיותרפיה המטפלים בבעיות יציבות. צוות המפתחים, בשילוב שלושה סטודנטים מתכנית ה-MBA למצטיינים של האוניברסיטה, שוקדים במקביל על ניסוח התוכנית העסקית של המוצר שאמור להימכר לשוק האמריקאי, בשלב הראשון דרך חברת NextStep שנמצאת בהקמה. תהליך גיוס המשקיעים מתבצע בימים אלו בארץ ובחו"ל.

ד"ר יצחק מלצר, ראש מחלקת פיזיותרפיה באוניברסיטת בן-גוריון זיהה את הצורך במכשיר מסוג זה, ופעל בשיתוף ד"ר אמיר שפירא, חוקר ממחלקת הנדסת מכונות באוניברסיטה. הם האמונים על פיתוח שתוכנן ונבנה על ידי ארבעה סטודנטים להנדסת מכונות: איילת אסא-אשכנזי, אלעד אלפו, אופיר גל-אור ואורן סגל, ההמצאה תיחשף לראשונה ביום רביעי הקרוב, בכנס פרויקטים באוניברסיטת בן גוריון , בו יוצגו למעלה מ-500 פרויקטים של סטודנטים העומדים לפני סיום לימודיהם בפקולטה למדעי ההנדסה. בין השאר יוצגו בכנס מערכת למניעת דום לב ודום נשימה אצל תינוקות וחיישן לאיתור ניצולים לאחר רעידת אדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully