וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעטפות הכסף": טלנסקי מסר גרסאות סותרות

עדי שמחוביץ

29.6.2009 / 12:58

אחרי שפרקליטי אולמרט ניסו לקעקע אתמול את אמינותו של העד המרכזי בפרשה, הודה טלנסקי ביום השני לחקירתו הנגדית כי שולה זקן לא פתחה את המעטפות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשכת היום (שני) חקירתו הנגדית של העד המרכזי בפרשת "מעטפות הכסף", משה טלנסקי. אתמול נחקר טלנסקי על ידי פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ואילו היום הוא נחקר על ידי פרקליטה של ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן. סנגוריו של אולמרט הציגו אתמול תרשומות שנכתבו על ידי פרקליט מחוז ירושלים, שמספר שטלנסקי הוא עד לא אמין.

טלנסקי המשיך למסור היום בחקירתו הנגדית גרסאות שונות. לשאלות פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר טלנסקי כי מלבד מעטפה אחת ובה 72 אלף דולר במזומן אותה הוא נתן לראש לשכתו של אולמרט, זקן לא קיבלה מעטפות ותפקידה היה טכני בלבד. "כאשר דיברת עם אולמרט על נושא כספי, מעורבותה של שולה היתה יכולה להיות בשאלה של האם מה שדיברת עם אולמרט יצא לפועל, אמר פטמן וטלנסקי השיב: "כמעט ולא שוחחתי עם שולה, חוץ מלוח זמנים, הגעה לניו יורק ודברים כאלו". פטמן המשיך לשאול על המעטפה עם 72 אלף הדולרים ועל כך ענה טלנסקי: "המעורבות שלה היא שנתתי לה את המעטפה. זה הכל".

לאחר שפטמן הקריא לטלנסקי דברים שאמר בחקירותיו במשטרה, הודה טלנסקי כי כל שהוא זוכר זה שהוא העביר לזקן את המעטפה אך הוא לא את הפרטים: "אתה יכול להיות בטוח שאת המעטפה הספציפית הזו נתת לה?", שאל עו"ד פטמן, וטלנסקי השיב: "לא היה ביומנה רישום על כסף אחר ולכן אני מאמין שזה קרה". לאחר מכן הודה טלנסקי כי הוא לא זוכר את הדברים אלא מסיק אותם ממה שנאמר לו במשטרה.

בתום שאלותיו של פטמן, חקר פרקליט המדינה משה לדור את טלנסקי בעניין תפקודה של זקן. טלנסקי סיפר כי "היא היתה מזכירה, היא לעולם לא יזמה את גיוס הכספים. הוא (אולמרט. ע.ש) תמיד התקשר להגיד לי 'אני צריך את זה ואני צריך את זה'". אז סתר טלנסקי את עדותו הקודמת ואמר כי הוא הביא לזקן גם מעטפות אחרות, אבל רק במקרה של המעטפה המדוברת עם 72 אלף הדולרים, היא ידעה כי מדובר במעטפה עם כסף. לדור ניסה להוכיח סתירות בין הודאותיו של טלנסקי במשטרה לעדותו בבית המשפט, אך נתקל בסירוב הסנגוריה שטענה כי קו חקירה כזה יכול להינקט רק אם לדור יכריז על טלנסקי "עד עוין".

לאחר הפסקה קצרה, החליטו השופטים כי לדור יכול להמשיך בקו ההגנה ללא הכרזתו של טלנסקי כעד עוין. טלנסקי אמר בעניין זה: "אני רוצה להבהיר, כי התקשורת תכתוב שאני עד עוין, אז אני רוצה להבהיר שאני לא עוין לתביעה או להגנה". אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט מסר בתגובה: "כרגיל טלנסקי משנה את גרסואותיו פעם אחר פעם, בהתאם למה שמי שחוקר אותו רוצה לשמוע".

"אקורד סיום צורם"

סנגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר לאחר סיום עדות טלנסקי: "זהו אקורד סיום צורם בו הפרקליטות ביקשה לחקור את העד בחקירה נגדית בגלל שסתר דברים. בית המשפט אמר שדבר כזה אפשרי רק אם יוכרז כ'עד עוין', שמשמעותו עד שלא אמר את האמת. העדות היום צריכה להיזכר כניסיון רע להפעיל את הזדמנות העדות המוקדמת. עדות מוקדמת איננה מיועדת לשמש ככלי פוליטי לחיסולו של ראש ממשלה. אני מאמין שלמרות נחישותו של לדור – הם יבואו לשימוע (של אולמרט שאמור להתקיים באוגוסט ע.ש.) בנפש חפצה ולב פתוח, אבל יש לי המון סימני שאלה".

ז'ק חן, עורך דינו של טלנסקי, אמר לאחר סיום העדות: "מששככה הרוח ושקע האבק, כולנו שואלים מדוע טלנסקי היה צריך לחזור ליומיים אלה. למעט שתי שאלות הוא לא נשאל לגופו של עניין. זו היתה טיסה לשום מקום ואנו גם רואים שטלנסקי מאשר שלא היתה מערכת יחסים מושחתת בינו ובין אולמרט. היום אנו רואים שגם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה במכתב השימוע לאולמרט אינם טוענים לביצוע חשדות מהמין הזה. צריך לשאול האם בסופו של דבר היה עימות אמיתי או מדומה או ניסיון יחצ"ני לצייר את טלנסקי כמקור בעיותיו של אולמרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully