וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: לפחות 20 שנות מאסר למיידוף

מאת נמרוד הלפרן

28.6.2009 / 23:05

גזר הדין במשפטו של האשם בהונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה יינתן היום. התביעה ביקשה להטיל עליו את העונש המרבי - 150 שנות מאסר

בית משפט בניו יורק אמור לגזור היום את דינו של ברנרד מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, המואשם בהונאת פונזי בהיקף של 65 מיליארד דולר. התביעה דורשת להטיל על מיידוף את העונש המרבי - 150 שנות מאסר. מיידוף, 71, ביקש בשבוע שעבר מהשופט דני צ'ין להטיל עליו עונש מאסר של 12 שנים בלבד, בטענה שעונש כזה משמעותו ממילא מאסר עולם עבורו.

ג'ון קופי, פרופ' למשפטים מאוניברסיטת קולומביה, מעריך שבית המשפט יגזור על מיידוף מאסר ממושך יותר. "אני חושב שהוא יקבל עונש של 20, 25 ואולי 30 שנות מאסר", אמר קופי בראיון ל"סאנדיי טיימס". "השופט צ'ין אינו נחשב מחמיר במיוחד, אך קשה לי להעלות על הדעת שיגזור עונש קל יותר".

מאות מקורבנותיו של מיידוף מתכוונים להגיע לבית המשפט לקראת מתן גזר הדין. האולם יכול להכיל רק כ-300 בני אדם, ולכן ישודר הדיון על גבי מסכי טלוויזיה שיוצבו מחוץ לו. שמונה מהקורבנות צפויים לשאת דברים בבית המשפט לפני מתן גזר הדין. לפי הערכות, אשתו של מיידוף, רות, לא תגיע לדיון.

מיידוף הודה במארס באישומים נגדו שכוללים 11 סעיפים. ההונאה שבה הודה נמשכה עשרות שנים וגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. מרבית כספי המשקיעים שהועברו למיידוף לא אותרו, אך בית המשפט הורה בסוף השבוע על חילוט נכסיו, ובתיו בפאלם ביץ' שבפלורידה ובלונג איילנד שבניו יורק נמכרו.

עם אלפי הקורבנות של ההונאה שביצע מיידוף נמנים המיליארדרים ארנון מילצ'ן ועזרא מרקין, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן ספילברג, אוניברסיטת קולומביה ובעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. כמה בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק אוף אמריקה, בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, BNP פאריבה הצרפתי, ו-UBS השווייצי.

עם הנפגעים הישראלים של מיידוף נמנים אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, בני משפחת צ'ייס - שהפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי - הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים שלו ועמותת הורוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully