וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במזרח ירושלים התברואה לא ראויה למגורים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2009 / 9:26

בנייר עמדה שכותרתו: "החיים בזבל" טוענת האגודה לזכויות האזרח כי עיריית ירושלים מזניחה את המצב התברואתי במזרח העיר. "חלק מהבעיות ניתן לפיתרון באמצעים פשוטים"

האגודה לזכויות האזרח פרסמה הבוקר (שני) נייר עמדה המעלה תמונה חמורה על פיה מזניחה עיריית ירושלים את הטיפול במצב התברואה במזרח העיר. נייר העמדה שכותרתו היא "החיים בזבל : מצב התברואה בירושלים המזרחית", יעלה בהמשך היום לדיון בישיבת הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

על פי נייר העמדה רחובות שלמים במזרח ירושלים אינם זוכים לקבל שירותי ניקיון ופינוי אשפה. בנוסף למחסור חמור בעובדי ניקיון במזרח העיר, מחסור בפחי אשפה, תחזוקה לקויה של פחי האשפה הקיימים ומזיקים המשוטטים באזור ומהווים מפגע תברואתי, טוענים מחברי נייר העמדה כי הפרטת שירותי הניקיון בשכונות אלה החריפה את המצב עוד יותר.

עו"ד נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח אמרה כי "במשך שנים, עיריית ירושלים הזניחה את מצב התברואה בירושלים המזרחית תוך שימוש בתירוץ של בעיות תשתית וטופוגרפיה, וזאת על אף שחלק ניכר מבעיות התברואה ניתן לפיתרון באמצעים פשוטים ואלמנטאריים, כמו תוספת כוח אדם ותקציבים".

לדבריה, "בשכונות ירושלים המזרחית שוררים תנאים תברואתיים שאינם ראויים למגורי אדם. הגיעה העת שבעיריית ירושלים יפסיקו את החרפה ויעניקו שירותים שוויוניים לכל התושבים. אנו דורשים לפעול מיידית להקצאה של התקציבים הדרושים לתיקון יסודי של מצב התברואה בירושלים המזרחית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "ראש העיר סבור כי תחום הניקיון וחזות העיר בכל חלקיה זקוקים לשינוי יסודי ומקיף ולרפורמה ולא לתיקונים קוסמטיים. מאז כניסתו לתפקיד לפני מספר חודשים החלה עבודת מטה אשר מטרתה לשנות את שיטת הניקיון והתחזוקה בעיר באמצעות הפעלת רובעי ניקיון ותחזוקה, בניגוד לשיטה הנהוגה כיום, בה כל אגף פועל בנפרד ללא תיאום. בשיטת החלוקה הגיאוגרפית תחולק העיר לשבעה אזורים בהם יעבדו כל האגפים הקשורים לניקיון ותחזוקה ביחד תחת מנהל אחד שיהיה קשוב ורגיש לצורכי השכונה. בימים אלה מבוצע פיילוט במספר שכונות בעיר. לאחר סיום הפיילוט והסקת המסקנות תורחב השיטה החדשה לשכונות נוספות בעיר. יש לזכור ששינוי ניהולי בניקיון העיר הוא תהליך אשר לוקח זמן. כמו כן, העירייה מצפה שהממשלה תסייע לה במשאבים נוספים לשם מימוש השינויים הדרושים".

דוברות העירייה מסרה אף פרטים נוספים לגבי שירותי הניקיון והתברואה במזרח העיר. לדבריהם, בתקופה האחרונה, הוצבו 120 מכלי אצירת אשפה בנפח 1100 ליטר ו- 35 מכולות בנפח 8 קוב. כמו כן, נערך מבצע ניקיון רחב בשכונת אל בוסתאן, ומבצע ניקיון בג'אבל מוכבר הכולל בניית משטחים למכולות אשפה והחלפת 20 מיכלי אשפה ו- 15 מכולות. העירייה פועלת לתגבור מערך הניקיון בשכונות מזרח העיר. במרכז מזרח העיר מתבצע פינוי אשפה וניקיון 7 ימים בשבוע פעמיים ביום.כמו כן, פועלת העירייה לרכישת 2 טרקטורים מיוחדים לפינוי אשפה עבור אזורים ורחובות בהן אין אפשרות לכניסת רכבי פינוי אשפה גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully