וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: תומכי הנשיא המודח יצאו לרחובות

29.6.2009 / 2:55

תומכיו של מנואל סלאיה יצאו הלילה למחות נגד ההפיכה הצבאית במדינה. הנשיא בפועל הטיל עוצר ברחבי המדינה בשני הלילות הקרובים

תומכיו של נשיא הונדורס המודח מנואל סלאיה הציבו הלילה (שני) בריקדות ברחובות עיר הבירה וחסמו את הגישה לארמון הנשיאות. רבים מהמפגינים חבשו מסכות והחזיקו באלות בידיהם על מנת להגן על המחסומים המאולתרים שנבנו מצמיגים, דוכני עיתונים וקורות מתכת. עדים להתרחשות סיפרו ששמעו יריות בסמוך לארמון הנשיאותי, אך לא התקבל כל דיווח על נפגעים.

בתוך כך הכריז נשיאה בפועל של הונדורס רוברטו מיכאלטי על עוצר כללי ברחבי המדינה. העוצר יוטל בלילות ראשון ושני בין השעות תשע בערב ועד לשש בבוקר.

מנהיגי העולם גינו הלילה את ההפיכה הצבאית במדינה. קובה כינתה את ההפיכה מעשה "נפשע וברוטלי" והוגו צ'אווס נשיא ונצואלה אף איים בפעולה צבאית כנגד המדינה. גם נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע כי ארה"ב אינה מכירה בשלטון החדש. מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לצבא להחזיר את נציגיה הנבחרים של המדינה לתפקידם.

צבא הונדורס עצר אמש את הנשיא חוזה מנואל סלאיה, בעקבות המשבר החוקתי שפרץ במדינה על רקע ניסיונו להיבחר שוב לתפקיד. מזכירו האישי סיפר כי במהלך המעצר התנהלו חילופי אש וככל הנראה הנשיא נפצע. הוא הוצא מהמדינה כליל ונמצא בקוסטה ריקה, שם ביקש מקלט מדיני.

סלאיה סיפר כי התעורר במיטתו לקול יריות. הוא קרא לארה"ב להבהיר האם היתה מעורבת בהפיכה. סלאיה הוסיף כי נחטף על ידי חיילים ואישר את עובדת היותו בקוסטה ריקה. לדבריו, שומרי ראשו נאבקו בחיילים במשך חצי שעה אך לשווא. סלאיה חזר והדגיש כי הוא עדיין הנשיא של הונדורס וקרא לעם להגן על הדמוקרטיה בדרכי שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully