וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל משתמשת בדיפלומטים כמאבטחים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2009 / 6:00

דו"ח של עמותת "גישה" טוען כי ישראל מגלגלת את האחריות ליציאת הסטודנטים מעזה ללימודים בחו"ל לנציגויות הזרות. "רק מעטים יכולים לצאת ללימודים"

דו"ח חדש העוסק בהגבלות שמטילה ישראל על יציאת סטודנטים מעזה טוען כי ישראל מגלגלת את האחריות ליציאת הסטודנטים מעזה ללימודים בחו"ל לנציגויות הזרות "תוך הפיכת הדיפלומטים לשומרי סף של הסגר על עזה ולכלבי השמירה של ישראל". את הדו"ח פרסמה היום (שני) עמותת "גישה".

על פי הדו"ח, החל מקיץ 2008 מתנה ישראל את יציאתם של סטודנטים מעזה ללימודים בחו"ל בליווי דיפלומטי פיזי הכולל תיאום, איסוף הסטודנט והסעתו ממעבר ארז למעבר אלנבי. בנוסף, דורשת ישראל גם ליווי דיפלומטי לסטודנטים אשר מבקשים להגיע לנציגויות במזרח ירושלים או ברמאללה לשם הנפקת אשרות כניסה למדינות היעד.

"מדי שנה מבקשים לצאת ללימודים באוניברסיטאות ברחבי העולם למעלה מ-1,000 סטודנטים תושבי עזה", נטען בדו"ח. "אולם, רק מעטים מהם יכולים לצאת ללימודיהם וזאת בשל תנאים מגבילים שהציבה ישראל, לפיהם תתיר יציאה רק של אלו שקיבלו מלגת לימודים 'מוכרת' ואשר מבקשים ללמוד במדינה שיש לה נציגות דיפלומטית בישראל – ועל כן יש באפשרותה לבצע את הליווי. האפשרויות לצאת דרך מעבר רפיח מוגבלות גם הן, משום שהמעבר סגור רוב הזמן".

הדו"ח טוען עוד כי הנציגויות הזרות נדרשות להשקיע בתיאום ובליווי זמן יקר ומשאבים רבים המוערכים בעשרות אלפי דולרים בשנה. מסיבה זו הודיע משרד החוץ האמריקני שיש ביכולתו לספק ליווי רק לסטודנטים הספורים שקיבלו מלגות ממשלתיות. "כיצד מצפה ישראל מדיפלומטית או מפקיד קונסולרי להגן על ביטחונה?", נכתב בדו"ח, "מגוחך לחשוב על דיפלומטים, שאינם נושאים נשק ומעולם לא קיבלו הכשרה צבאית כלשהי, רודפים אחרי 'מפגעים פוטנציאליים' בדרכם ממעבר גבול אחד למשנהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully