וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עימותים בין שוטרים למפגינים בטהרן

טלי גולדשטין

28.6.2009 / 19:47

עדי ראייה מדווחים כי כוחות הביטחון האירנים מתעמתים עם מפגינים במסגד בצפון טהרן. מוקדם יותר דווח כי ההפגנה במקום חוקית

עדי ראייה דיווחו היום (ראשון) כי המשטרה האירנית מתעמתת עם כ-5,000 מפגינים במסגד גובה בצפון טהרן. על פי העדויות, השוטרים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים, שממשיכים לטעון כי הבחירות לנשיאות במדינה זויפו. כמה מהמפגינים נפצעו בעימותים.

ממשלת אירן איפשרה היום את קיום ההפגנה במסגד. המטרה הרשמית של ההפגנה היא לחלוק כבוד למוחמד בהשתי, גיבור המהפכה האיסלמית ב-1979 שנהרג בפיצוץ ב-28 ביוני 1981. אתר אינטרנט המקושר למנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי קרא לעם להגיע להפגנה. "ההפגנה במסגד גובה היא חוקית. בבקשה העבירו את המסר הזה לכולם באירן", נכתב במסר המקוון.

עלי חמינאי, המנהיג הדתי העליון באירן, קרא היום לשים קץ למהומות הרחוב. "אני מייעץ לשני הצדדים לא לעורר את הרגשות של הצעירים ולא להסית איש נגד רעהו", אמר חמינאי בנאום טלוויזיוני, "האומה המאוחדת הזו לא תתפלג ואין להסית קבוצה אחת נגד קבוצה אחרת", הוסיף.

במהלך סוף השבוע הסלים המשטר את ניסיון דיכוי המחאה. לפי הדיווחים, מפגינים פצועים, שאושפזו בבתי חולים בימים האחרונים, הוצאו ממיטותיהם ונעצרו, כמו גם אנשי צוות השגרירות הבריטית שהואשמו בהשתתפות בהפגנות נגד המשטר.

בתוך כך, ארגון זכויות האדם FIDH העריך היום כי מעל 2,000 בני אדם עדיין עצורים ומאות נעדרים מאז החלה המחאה נגד ממשלת אירן. לדברי סגן נשיא הארגון קארים להידג'י, המידע התקבל מכמה מקורות שונים בתוך אירן, לרבות משפחות של נעדרים ועצורים. ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" פרסם אמש דו"ח לפיו המיליציות של הממשלה פורצות לבתים פרטיים ומכות את דייריהם במטרה לעצור את קריאות המחאה העולות בלילות מהגגות. לפחות 19 בני אדם נהרגו עד כה בעימותים עם כוחות הביטחון האירניים. התקשורת הזרה סולקה מהרחובות ואיפול כללי הוטל על כל הדיווחים היוצאים מאירן לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully