וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים רמון יתפטר מחר מהכנסת

פנחס וולף

28.6.2009 / 16:06

חבר הכנסת ימונה ליו"ר מועצת קדימה, תפקיד התנדבותי שמילא מאיר ניצן עד שהתפטר לפני מספר חודשים. מחליפתו בכנסת: יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

ח"כ חיים רמון יתפטר מחר (שני) מהכנסת והוא צפוי להתמנות ליו"ר מועצת קדימה. המועצה משמשת כגוף העליון של התנועה, בדומה למרכז הליכוד. על פי חוקת קדימה, יו"ר המועצה, המשמש בתפקידו בהתנדבות, לא יכול לכהן במקביל כחבר כנסת.

בהשוואה למקביליו בעבודה ובליכוד, ליו"ר מועצת קדימה סמכויות מצומצמות יותר, שכן ליו"ר התנועה, ציפי לבני, סמכויות רחבות. עם זאת, הוא יכול לקבוע את סדר היום של קדימה. יו"ר המועצה הקודם היה מאיר ניצן שהתפטר מתפקידו לפני מספר חודשים.

מספר 29 ברשימת קדימה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', תחליף את רמון. שמאלוב-ברקוביץ' כיהנה בעבר כמנכ"ל ערוץ "ישראל פלוס", והינה נשואה עם שני ילדים ומתגוררת בהרצליה. כיום היא משמשת כיועצת אסטרטגית בתחום השיווק והתקשורת. לשאלת וואלה! חדשות מה יהיה תחום עיסוקה העיקרי בכנסת השיבה שמאלוב-ברקוביץ' כי היא תתייחס לכך רק לאחר השבעתה כחברת כנסת.

רמון הוא אחד הפוליטיקאים הוותיקים בקדימה ועם זאת, בפריימריז הקודמים נכנס רק למקום ה-17 ברשימה. מאז התרבו הערכות בנוגע לפרישתו מהחיים הפוליטיים, שגברו מאז הקמת ממשלת נתניהו והחלטת לבני שלא להצטרף אליה.

"רמון היה נטל על כבוד הכנסת"

לנוכח התפטרותו הצפויה של רמון אמר ח"כ זאב בילסקי כי "עשרות שנים של פעילות ציבורית מגיעות לסיומן. רמון הוא איש בעל חזון שניחן ביכולת לראות תהליכים ארוכי טווח. אני מקווה שהוא ימשיך לתרום לקדימה ולמדינה מנסיונו ומיכולותיו". לעומת זאת, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל בירך על התפטרותו. לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "רמון היה נטל על כבודה של הכנסת. אחרי אולמרט והירשזון עזיבתו התבקשה והיא מסייעת לנקיון הכנסת מעבריינים".

רמון התפטר בעבר מהכנסת כאשר במהלך כהונתו כשר המשפטים הואשם במעשה מגונה בקצינה ששירתה בלשכת ראש הממשלה ועמד למשפט. הרכב של שלושה שופטים בבית משפט השלום בתל אביב הרשיע פה אחד את רמון. הוא נדון ל-120 שעות עבודות שירות. העובדה שלא היה בעבירה קלון, אפשרה לו להיבחר שוב לכנסת בבחירות האחרונות.

רמון נבחר לראשונה לכנסת העשירית מטעם העבודה בשנת 1983, לאחר ששימש מזכיר ארצי של המשמרת הצעירה במפלגת העבודה מ-1978. הוא כיהן מאז כחבר כנסת למעט בעת משפטו ובעת שכיהן כיו"ר ההסתדרות. הוא כיהן כשר הבריאות, שר הפנים, שר המשפטים, שר בלי תיק והמשנה לראש הממשלה אהוד אולמרט בממשלה הקודמת.

במהלך כהונתו כשר הבריאות ב-1994 נשא את "נאום הלוויתנים" המפורסם בוועידת מפלגת העבודה, בו הזהיר את חבריו מפני התאבדות פוליטית אם לא יעבור חוק בריאות ממלכתי. לאחר מכן פרש רמון מתפקידו כשר הבריאות והפך ליו"ר ההסתדרות לאחר שהתמודד לתפקיד בראש סיעת "חיים חדשים" שהקים עם עמיר פרץ. בעת שהיה יו"ר הארגון הוא הפריד את קופת חולים הכללית מההסתדרות. ב-1995, לאחר רצח רבין, שב לכנסת וכיהן כשר הפנים בממשלת שמעון פרס. ב-2005, פרש ממפלגת העבודה והצטרף לקדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully