וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה של תרומה

ליבי גלבר

28.6.2009 / 15:41

קופ"ח מאוחדת זועמת על משפחת ילדה הזקוקה להשתלת כבד ומנסה לגייס תרומות, בטענה שהקופה מכסה רק חצי מהעלות. מאוחדת: "זו הונאה, המימון מלא", אולם הקופה מסרבת להציג מסמך המוכיח את המימון

עמותת "חסדי נעמי" פרסמה מודעה בעיתוני סוף השבוע לגיוס תרומות עבור הודיה יפרח – ילדה בת שש הזקוקה בדחיפות להשתלת כבד. במודעה נכתב בין היתר כי קופת חולים מאוחדת מממנת כחצי מעלות הניתוח, וכי המשפחה, השוהה כעת בבית חולים באיטליה, זקוקה לגיוס של שאר הסכום, כ-250,000 ד'. עם פרסום המודעות, יצאה קופת חולים מאוחדת בהודעה לעיתונות כי מדובר בהונאה, וכי כל הסכום כן ממומן על ידה. האם אכן מדובר בניצול ציני של התורמים?

כששמעה העמותה (המוכרת כמלכ"ר ופועלת כבר 25 שנים) את טענות קופת החולים, הם מיהרו לברר את העניין מול אביה של הודיה. הוא טען בתוקף כי קופת החולים ממנת רק חצי מהסכום, ואף שלח מסמך (ראו תמונה) מאת ד"ר דניאל בן שושן, רופא הקופה, בו כתוב שקופת חולים מאוחדת תממן רק את מחצית מעלות הטיפול.

"המסמך לא רלוונטי" (אך לא נציג אחד אחר)

מדוברות קופת החולים, לנוכח הטענות והמסמך המוצג, נטען כי "מדובר בהונאה. הודיה, אביה, אמא ואף סבתה הוטסו באמבולס אווירי לבית החולים באיטליה לפני כשלושה שבועות. המסמך המדובר הוא מחודש מאי, ונכתב בהתאם למצבה הבריאותי של הילדה דאז. אולם אנו מדגישים כי לנוכח מצבה הבריאותי של הילדה, שהדרדר מאז, קופת החולים מממנת את מלוא עלות הטיפול, כולל שהות ממושכת של כל בני המשפחה באיטליה. בני המשפחה מודעים לכך, ואנו המומים מכך שעכשיו, אחרי שהם שוהים שם כבר שלושה שבועות במימון מלא של קופת החולים, הם מבקשים תרומות בטענה כי הטיפול לא ממומן במלואו". עם זאת, לא מוכנה קופת החולים להציג כל מסמך המגבה את טענותיהם.

האב: "אשמח לשמוע שהקופה מממנת את כל עלות הטיפול"

מעמותת חסדי נעמי נמסר בתגובה כי "גם הבוקר (28.6) שוחחנו עם יעקב ויהודית יפרח, הנ"ל טוענים בתוקף כי קופת חולים מאוחדת הסכימה לממן רק חצי מעלויות הטיפולים וכך נמסר גם לבית-החולים בו הם שוהים כרגע בפלמרו באיטליה". לדברי האב, קופת החולים לא יצרה איתו קשר בדבר המימון המלא של עלות הטיפול: "כשאמרנו ליעקב יפרח כי קופ"ח טוענת שהיא ממנת את כל הטיפולים, האב הגיב כי עד לרגע זה ידוע לו כי עליו לגייס את מחצית מעלות הטיפול, 250,000 דולר, להשלמת הטיפול ולכן פנה לעזרת "חסדי נעמי" שיסייעו בגיוס התרומות. באם קופת חולים מאוחדת שינתה את דעתה - הוא ישמח מאוד לקבל מסמך-אישור כי אכן יש מימון מלא לניתוח". בתגובה לטענה כי קופת החולים מממנת את שהות המשפחה באיטליה נמסר מאב המשפחה כי "קופת החולים לא דאגה לנו למגורים. אנחנו באופן עצמאי שכרנו דירה ואף שילמנו עליה 2000 יורו לחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully