וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד ביקש מארה"ב לתווך במו"מ עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.6.2009 / 12:59

עיתון לבנוני מדווח, כי נשיא סוריה העביר לאובמה מסר באמצעות אבו מאזן, לפיו הוא מעוניין בחידוש המו"מ עם ישראל בתיווך אמריקאי. אובמה: "אשקול בחיוב"

נשיא סוריה בשאר אסד העביר בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר לנשיא ארה"ב ברק אובמה, בו הוא ביקש ממנו להחזיר את השגריר האמריקאי לדמשק, להסיר את סוריה מרשימת המדינות המסייעות לטרור, לחדש את פעילות ועדת התיאום המשותפת של ארה"ב-סוריה-עירק, לפעול לחידוש המשא ומתן לשלום עם ישראל ולתווך בו. כך דיווח (ראשון) העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל".

על פי הדיווח, אבו מאזן העביר את המסר הסורי לאובמה והאחרון הבטיח לו "לבחון בחיוב" את כל הבקשות. בהתאם לכך, החליט השבוע אובמה להחזיר את השגריר האמריקאי לדמשק. העיתון דיווח עוד כי סוריה אינה שבעת רצון מהתיווך המצרי בשיחות הפיוס בין חמאס לפתח שסבבן השישי נפתח היום בקהיר.

החזרת השגריר לדמשק מסמלת את כוונתו של אובמה להגדיל את מעורבותה של ארצות הברית באיזור, כשהוא מנסה לשקם את מערכת היחסים של ארצות הברית עם העולם המוסלמי והערבי. "זהו אינטרס חשוב, שיהיה לנו שגריר בסוריה", מסר גורם מדיני בכיר לרשת CNN. שגריר סוריה בארצות הברית בירך על ההחלטה. ההכרזה על השגריר החדש תיעשה בהמשך השבוע, אולם עדיין לא נמסר שמו של השגריר שימלא את התפקיד. שגריר סוריה הוחזר לארצות הברית ב-2005 במחאה על חיסולו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי.

השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל נפגש כשבועיים עם נשיא סוריה בדמשק. מיטשל דן עם אסד במאמציה של ארצות הברית להשגת שלום במזרח התיכון, והפשיר עוד יותר את היחסים בין ארצות הברית וסוריה. לאחר הפגישה אמר מיטשל לעיתונאים כי "כולנו מודעים לקשיים הרבים שקיימים, אבל בכל זאת אנחנו חולקים מחוייבות ליצור תנאים להתחלת המו"מ בצורה ראויה ולסיומו בהצלחה".

על פי מקורות העיתון הלבנוני, הסורים סבורים כי המצרים נוטים לטובת פתח ומפלים את חמאס, דבר שיפגע בסיכויים לגבש הסכם מאוזן. מצרים הבהירה בימים האחרונים כי 7 ביולי הוא תאריך היעד לחתימה על הסכם פיוס פנים-פלסטיני. על אף זאת בחמאס ממשיכים להאשים את הרשות הפלסטינית במעצר פעיליהם: רק היום אמרו בארגון כי כוחות הביטחון בגדה הכפופים לאבו מאזן עצרו אתמול 22 פעילי חמאס. עוד מסרו כי 915 פעילי חמאס עדיין עצורים בבתי הכל הכלא של הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully