וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוראט במתח: משלחת עסקית לקזחסטאן

עומר רבין

28.6.2009 / 11:09

נשיא המדינה, 3 שרים ונשיא התאחדות התעשיינים יצאו בחברת 60 ראשי חברות מובילות לאזור. "מדובר ביעד כלכלי ואסטרטגי"

60 חברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה הביטחונית, מים, קלינטק, בריאות וחקלאות יצאו בימים האחרונים והבוקר לקזחסטאן ואזרבייג'אן במטרה לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לבינן.

בראש המשלחת עומד נשיא המדינה שמעון פרס ואליו מתלווים שר התמ"ת בן אליעזר, שר התשתיות לנדאו ושר המדע הרשקוביץ. אל ראשי החברות הצטרף גם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש שנמנה על מארגני המשלחת, בשיתוף עם המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בין לאומי.

"מטרת הנסיעה לחזק ולהרחיב את היחסים המדיניים והכלכליים עם אזרבייג'אן וקזחסטאן ולהציג את יכולותיהן הטכנולוגיות הגבוהות של החברות הישראליות" - אמר הנשיא לקראת היציאה לאזור.

מנתוני מינהל סחר-חוץ במשרד התמ"ת עולה כי יחסי הסחר ישראל- אזרבייג'אן ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו בכ- 42 מיליון דולר - גידול של כ- 19% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בשנה שעברה הסתכם הייצוא כולו למדינה ב-129 מיליון דולר, 56% יותר מבשנה שקדמה לה.

הסחר עם קזחסטאן בשנת 2008 הסתכם ב-159 מיליון דולר - גידול של 60% ביחס לשנה שקדמה לה, אך ברבעון הראשון של השנה הנוכחית דווקא חלה ירידה משמעותית בייצוא לשם.

על פי ההערכות במשרד התמ"ת פוטנציאל הסחר עם המדינות הוא מהגדולים שקיימים היום בפני השוק הישראלי, ומכאן ההחלטה על רכבת אווירית עסקית לאזור השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully