וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם שליט חי, הוא יקבל המכתב מהוריו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.6.2009 / 9:28

מלחמה פסיכולוגית? מחזיק תיק שליט בחמאס אמר כי הוא אינו יודע מה עלה בגורל החייל החטוף לאחר עופרת יצוקה. "אין חדש במו"מ לשחרור שליט"

חמאס ממשיך במלחמה הפסיכולוגית נגד ישראל. בכיר חמאס ומחזיק "תיק שליט" בארגון, אוסאמה אל-מזיני, אמר (ראשון) בראיון שפורסם איתו באתר חדשות המזוהה עם חמאס כי הוא אינו יודע מה עלה בגורלו של החייל החטוף גלעד שליט לאחר מבצע 'עופרת יצוקה'. אל-מזיני הבהיר עוד כי אין כל חדש במשא ומתן לשחרור שליט.

בתשובה לשאלה האם חמאס העביר את המכתב שכתבו לגלעד הוריו והועבר דרך נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר ענה אל-מזיני כי "חמאס קיבל את המכתב והבטיח להעביר לגורמים הנוגעים בדבר. אם שליט חי, המכתב היה מגיע אליו. אם הוא מת, המכתב לא היה מגיע אליו. אנחנו באמת לא יודעים אם לאחר המלחמה בעזה הוא חי או מת. קרטר ביקש ממנו שנוודא זאת, אולם אמרנו לו שבאמת איננו יודעים".

אל-מזיני אישר כי באחד משלבי המשא ומתן, התנהלו מגעים "רציניים" אולם בסופו של דבר ישראל חזרה בה והמגעים התפוצצו. "המשא ומתן הסתיים בתקופת אולמרט ואז באה ממשלת נתניהו, שעד כה לא הציגה שום הצעה", אמר. "כל מה שנאמר בתקשורת הוא בלוני ניסוי ישראלים, שמטרתם ביטחוניות אולם גם כדי לבחון את דעת הקהל בישראל".

לדברי אל-מזיני, חמאס סבור כי המזרח התיכון נמצא במצב של קיפאון מדיני. "נתניהו הוא אדם שמוחו נעול, ולליברמן אין בכלל שכל. אנחנו ניצבים בפני אנשים ללא כל תכנית מדינית, שכל מה שהם חושבים עליו הוא התאוששות כלכלית. כל מה שנתניהו מדבר עליו הוא כלכלה, אין לו בסדר היום כל רצון לוותר על אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully