וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "עלינו לפתוח עידן חדש בלבנון"

27.6.2009 / 20:21

נשיא לבנון הטיל על רה"מ הנבחר סעיד אל חרירי את מלאכת הרכבת הממשלה. חרירי מיהר להצהיר כי יחתור להקמת ממשלת אחדות אשר "תייצג את הפלגים השונים בפרלמנט"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה הנבחר של לבנון, סעד אל חרירי, הודיע היום (שבת) כי בכוונתו לנסות ולהקים ממשלת אחדות לאומית במדינה, אך הזהיר כי הדבר עלול להיות קשה להשגה. "מטרתנו להקים ממשלה אשר תייצג את הפלגים השונים בפרלמנט", אמר. מוקדם יותר הטיל נשיא לבנון מישל סולימאן על חרירי, הידוע כאנטי-סורי בהשקפותיו, את מלאכת הקמת הממשלה והקבינט.

חרירי אמר בתום הפגישה עם סולימאן כי, "אנחנו רוצים להרכיב ממשלה שתוכל להגשים את מטרותיה ללא ניסיונות להכשילה ולהקפיא את מהלכיה. אנו נתחיל בהתייעצויות עם כל הגושים הפלרמנטריים, ונהיה כנים איתם כפי שאני כן איתכם היום, ואומר לכם כי עלינו להתמודד עם האתגרים והאפשרויות שניצבים מולנו, עלינו לפתוח בעידן חדש לטובת לבנון".

ארגון חיזבאללה הודיע לפני כשבועיים, כי הוא מוכן לפתוח "דף חדש" עם יריביו הפוליטיים בלבנון בעקבות תבוסתו בבחירות. סגן מזכ"ל הארגון, השייח' נעים קאסם, אמר בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בכוונת ארגונו לפעול באופן חיובי ולשתף פעולה עם "הצד האחר".

עוד אמר קאסם, כי חיזבאללה ממתין לראות כיצד יפעל גוש הרוב בפרלמנט בהנהגת סעד חרירי. "אם הגוש יחליט לנקוט בקו שונה מבעבר, ויפתח אופק חדש, הוא ימצא אותנו לצידו. אולם אם המצב יהיה דומה למצב שבעבר, נביע את עמדתנו", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully