וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: סיכוי היסטורי לשלום במזה"ת

אורי טננבוים

26.6.2009 / 18:28

לדברי באן קי מון, יש לנצל את תקופת ממשלו של אובמה לקידום המו"מ בין ישראל לפלסטינים. השליח האמריקאי מיטשל, אחרי פגישת הרביעייה הבינלאומית: "מקווה לחידוש המו"מ בקרוב"

"בתקופת ממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה קיים סיכוי היסטורי לשלום במזרח התיכון". כך אמר הערב (שישי) מזכ"ל האו"ם באן קי מון במהלך פגישה באיטליה עם נציגי הרביעייה הבינלאומית, שכוללת את ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם.

לאחר המפגש, בו השתתף גם ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי במזרח התיכון, הביע מיטשל תקווה כי ישראל והפלסטינים יחדשו בקרוב את המו"מ המדיני. "אנחנו מאמינים שאנחנו רושמים התקדמות במאמצים, ואנחנו מקווים להגיע לשלב של דיונים, ושנוכל להיכנס לשלב מהותי ופרודוקטיבי בעתיד הקרוב", אמר מיטשל.

מוקדם יותר מסרו דיפלומטים מערביים, כי הרביעייה הבינלאומית צפויה לפרסם הודעה הקוראת לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, לרבות בנייה הקשורה לריבוי טבעי. גם ועידת מדינות ה-G8 קראה הבוקר לישראל להקפיא את הבנייה בשטחים.

נציגי ארה"ב, רוסיה, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה קבעו כי על שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני לעמוד בהתחייבויות שנטלו על עצמם במפת הדרכים. בנוסף, קראה הוועידה לצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully