וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: הרשות המקומית תממן החינוך החרדי

פנחס וולף

26.6.2009 / 14:00

לפי הצעת חוק של ח"כים מיהדות התורה, יושווה התקציב שתעביר הרשות המקומית לחינוך החרדי לזה שהיא מעבירה לחינוך הממלכתי

הרשויות המקומיות ידאגו לתקצוב מוסדות החינוך החרדים, כפי שהן מתקצבות את בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים. כך קובעת הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת של יהדות התורה. לטענתם, ההצעה היא חלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הליכוד.

על פי הצעת החוק, המדינה בשיתוף הרשויות המקומיות תממן מוסדות חינוך חרדיים מוכרים, שעונים על הקריטריון של מתן חינוך חובה. רשויות החינוך המקומיות יצטרכו להקצות בין היתר מבני חינוך ותשלומי חשמל ומים, על פי הנוהל המוסדר עם מוסדות החינוך הממלכתיים והממלכתיים-דתיים.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי לאורך השנים, "רובן המוחלט של הרשויות המקומיות את חלקן בשירותי חינוך, שרתים, מזכירות, סייעות, ניקיון, מים, חשמל והקצאת מגרשים ומבנים כמקובל, ללא שנדרשה חקיקה מיוחדת לצורך כך. בתקופה האחרונה, עקב עתירה לבג"ץ, נוצר צורך הדחוף בחקיקת חוק שיסדיר אף את חלקן של הרשויות המקומיות הן בתקצוב עצמו והן באופן התקצוב, כפי שנוהגות הרשויות המקומיות כל אחת כדרכה.

"כתוצאה מאילוץ זה חוקקה הכנסת לפני כשנתיים חוק שהרחיב את חובת הרשויות המקומיות לתקצב את כלל מוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים, ובפרשנות שניתנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לחוק זה, נקבע כי אסור לרשויות לתת שווה כסף למוסדות אלו". לטענת חברי הכנסת של יהדות התורה, המשמעות של אותה פרשנות היתה הפסקת אספקת השירותים שהעניקו הרשויות המקומיות לרשתות החינוך כמו מים, חשמל, ניקיון, שרתים, מזכירות וסייעות.

"הפרשנות המשפטית האמורה הפכה את כל מערכת החינוך החרדית לבתי ספר פרטיים שאמורים להיות מתוקצבים ככל ארגון וולונטרי אחר, וללא כל קשר ארגוני של בית הספר ותלמידיו לרשות המקומית, אף שתלמידיו והוריהם הם תושבי המקום השותפים לבחירת ראש הרשות ומועצתה ומשלמים את הארנונה, המסים וההיטלים כחוק", נטען בהצעת החוק. "על כן מוצע להסדיר בחקיקה את תקצובן של הרשתות האמורות, אשר ייקראו מוסד חינוך מוכר חרדי, ובכך להמשיך את מחויבות המדינה והרשויות המקומיות לתת מענה לחינוך חרדי למי שחפץ בכך, ולאפשר לרשות המקומית מרצונה לתת שירותי חינוך כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully