וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ נמשך: ה-G8 קראה להקפיא ההתנחלויות

26.6.2009 / 12:20

ועידת ה-G8 קראה לישראל ולפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן על בסיס מפת הדרכים. כמו כן הביעה הוועידה את דאגתה מהתחמשותה של אירן

ועידת מדינות ה-G8 הנערכת באיטליה קראה הבוקר (שישי) לישראל להקפיא את הבניה בהתנחלויות. מדינות הוויעדה הדגישו כי בכלל זה על ישראל להפסיק את הבניה הנובעת מ'גידול טבעי'. הוועידה קבעה כי על שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני לעמוד בהתחייבויותיהן ממפת הדרכים. כמו כן קראה הוועידה לצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן על בסיס מפת הדרכים.

אמש נפגש ראש הממשלה נתניהו בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ושמע דברים דומים. במהלך פגישתם בארמון האליזה התייחס סרקוזי לתהליך המדיני עם הפלסטינים ואמר כי "יש לפעול בצעדים בוני אמון, בין היתר בהקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "על ישראל לשפר את דרכי הגישה והתנועה של הפלסטינים בגדה".

בתום פגישה עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני שלשום ברומא, אמר נתניהו כי "לא נבנה התנחלויות חדשות ולא נפקיע אדמות. אנחנו מקבלים את העיקרון שהדיון ייעשה במסגרת הסדר הקבע. לא נקבע עובדות חדשות, אבל איננו רוצים שיקבעו גם לנו עובדות".

הוועידה התייחסה גם למשבר הפוליטי באירן וקראה לממשלת אירן לכבד זכויות אדם בסיסיות ולסיים את המשבר בעזרת דיאלוג דמוקרטי. כמו כן הביעה הוועידה דאגה מהמשך תהליך פיתוח הגרעין האירני וקראה לאירן לשתף פעולה עם החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. הוועידה אמרה כי היא נחושה להגיע לפיתרון דיפלומטי ביחסיה עם אירן.

מדינות ה-G8 הן: ארה"ב, רוסיה, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully