וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה לוחמי צה"ל חלו בשפעת החזירים

יהושע בריינר

26.6.2009 / 6:52

תשעה לוחמים ביחידה הנדסית מיוחדת של צה"ל נדבקו בנגיף שפעת החזירים. החיילים נדבקו בעת ששהו במחיצת צעירים מחו"ל השוהים בארץ במסגרת פרוייקט "תגלית"

תשעה לוחמי יחידה מובחרת נדבקו בשפעת החזירים, כך הותר היום (שישי) לפרסום. החיילים, המשרתים ביחידת יחידה ההנדסית למשימות מיוחדות (יהל"ם), נדבקו בנגיף לאחר שחלקם נטלו חלק בפרוייקט תגלית, שם שהו ביחד עם מספר צעירים בחו"ל שלקו במחלה. כל התשעה שוחררו באופן מיידי מהיחידה מחשש שידביקו את שאר חבריהם ועברו בדיקות בבתי חולים שם אובחנו כחולים ונשארו בביתם לצורך תקופת החלמה. מצב כל התשעה הוא קל .

מדובר בחיילי יחידה מובחרת, שתפקידה בין היתר ביצוע משימות חבלה, טיפול בחומרי נפץ וכן איתור מנהרות. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "תשעה חיילים מחיל ההנדסה אובחנו כחולים בשפעת החזירים, לאחר שחלקם השתתפו בפרוייקט 'תגלית'. החיילים במצב קל והם שוחררו לביתם. כמו כן נוקטו אמצעים למנוע את התפשטות המחלה".

אין זו הפעם הראשונה ששפעת החזירים מכה בצה"ל. לאחרונה נדבקו 11 חיילים המשרתים בספינת סיור של חיל הים במחלה, וכן 18 חיילים נוספים נדבקו בה. חלק ניכר מהחיילים לקו במחלה בעקבות השתתפותם בפרוייקט תגלית, שם שהו עם בני נוער מחו"ל שזוהו כחולים. בחיל הרפואה בצה"ל מבצעים מעקב אחר החולים ואף בדיקות לחיילים נוספים שבאו במגע עם אלה שחלו בשפעת. במקביל נוטלים בכירים בחיל הרפואה חלק בצוות מיוחד של משרד הבריאות האחראי על המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully