וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שירזי ואבוטבול קשרו נגד אבוטבול

איילה חננאל

26.6.2009 / 4:22

היחידה הארצית לחקירות בינלאומית עצרה את שי שירזי, אבי אבוטבול, פרנסואה אבוטבול ופרדי פרג'ייב בחשד כי קשרו אחד נגד השני במטרה לחסל זה את זה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות בינלאומית (יאחב"ל) עצרו אתמול (חמישי) ארבעה חברים בארגוני פשע, אשר מרצים בימים אלה מאסר בפועל: שי שירזי, אבי אבוטבול, פרנסואה אבוטבול ופרדי פרג'ייב. הארבעה נעצרו בחשד שהעבירו פתקים מתוך תאי מאסרם, בהם ניתנו הוראות לביצוע מעשי חיסול הדדיים ותכנון לרצוח אחד את השני.

המשטרה חושדת כי שי שירזי, בנו של העבריין ריקו שירזי (היושב במעצר בעקבות כתב אישום בגין הריגת ארתור מטייב לפני כשלושה חודשים) קשר קשר עם אבי אבוטבול במטרה לרצוח את פרנסואה אבוטבול. במקביל נחשד פרנסואה אבוטבול כי באותה העת תכנן ביחד עם פרדי פרג'ייב לחסל את אבי אבוטבול ושי שירזי.

אבי אבוטבול ופרנסואה אבוטבול נמצאים במעצר, זאת לאחר שהוגש נגדם כתב אישום בגין הרצח של רענן לוי, אשר נדקר בדצמבר 2004 ליד מועדון בשפיים. על פי כתב האישום, ב-18 בדצמבר 2004 פרצה קטטה מחוץ למועדון בשפיים בין בן דודו של פרנסואה, אמיר, לבין כמה נערים מראשון לציון. אמיר קרא לאחיו אבי ולפרנסואה שיבואו לסייע לו, והשניים הגיעו למקום ביחד עם שני חברים, השתתפו בקטטה ולאחריה רדפו בג'יפ אחרי הנערים מראשון לציון. רענן לוי, שנקלע למקום במקרה, הלך מאחורי הנערים מראשון לציון. על פי כתב האישום, הנאשמים נסעו מאחוריו עד שהגיעו למבוי סתום, פגעו בו עם הג'יפ, ואז פרנסואה ירד מהרכב ודקר אותו למוות.

תהפוכה משמעותית אירעה במשפט, כאשר רעות רובין, מי שהייתה בת זוגו של אבי אבוטבול באותה העת, העידה כי אבי אבוטבול התוודה בפניה בבכי כיצד פרנסואה רצח את רענן לוי, וידוי אשר הגיע שלושה חודשים לאחר ביצוע הרצח. אל ההודאה של רעות הגיעו במשטרה לאחר שבין רעות לאבי אבוטבול התנהלה שיחת הטלפון המפורסמת והמפלילה שהוקלטה במשטרה באמצעות האזנות סתר ואשר גרמה לרעות להישבר ולהודות בדבר מהלך החקירה. כעת חושדים ביאחב"ל כי מאחר ומשפט הרצח של רענן לוי מגיע לכדי מועד הכרעה בעוד עשרה ימים, הטינה בין פרנוסאה אבוטבול לאבי אבוטבול גברה על רקע אותה שיחת הטלפון המפלילה שניהל אבי עם חברתו רעות רובין, אשר בעקבותיה עלולים השניים להיות מורשעים ברצח ולרצות מאסר עולם.

בתוך כך חושדים במשטרה כי שי שירזי, אשר על פי החשד עמד גם מאחורי ניסיון החיסול של צ'רלי אבוטבול (דודו של פרנסואה), התיידד לאחרונה עם אבי אבוטבול, אשר ראה לנכון לפנות לאויב הידוע של משפחת אבוטבול (שירזי עצמו) על מנת להוציא לפועל את חיסולו של פרנסואה אבוטבול. במשטרה טוענים כי בביתם ובתאי הכלא של הארבעה נמצאו מכתבים מוצפנים בקודים. באחד מאותם המכתבים נרשם: "אם אתה אוהב אותי - שים להם מטען". על פי החשד, מיוחסים הדברים לתכנונם של שירזי ואבי אבוטבול לחסל את פרנסואה אבוטבול בתאו בכלא.

"פרנסואה מכחיש הכל וממתין בקוצר רוח לזיכויו"

בהארכת מעצר של הארבעה, אשר נערכה אתמול (חמישי) בבית משפט השלום בפתח תקווה, עלה כי פתק אחד נמצא אצל אבי אבוטבול כבר לפני חצי שנה ואילו הפתק השני נמצא בעת חיפוש שנערך בביתו של שירזי לפני כחודשיים. פרקליטיו של שי שירזי, עורכי הדין שרון נהרי וירום הלוי, הכחישו את החשדות נגד מרשם וטענו כי "המשטרה החליטה לעצור את שי בפרשה בה נחקר כבר בעבר, וזאת לדעתנו בניסיון למנוע את שחרורו בדיון במשפטו (על הריגת ארתור מטייב. א.ח), אשר ייערך בשבוע הבא, וכן מפני שתיק החקירה נגדו חלש וחסר ראיות". עוד טענו פרקליטיו של שירזי כי "שי סיפר בחקירתו שאנשים רבים פונים אליו בבקשות שונות, על רקע רומנטי, הלוואות וכו', והוא אמר לחוקרים ש"זה נכנס לו מאוזן אחת ויוצא מהשנייה".

גם פרקליטיו של פרנסואה אבוטבול, עורכי הדין דוד יפתח ומשה שרמן, הצהירו כי "המכתבים נמצאים בידי המשטרה יותר מחודש וקשה לנו להשתחרר מההרגשה שהכל קורה דווקא עכשיו רק משום שהכרעת דין בתיק הרצח של רענן לוי אמורה להינתן בעוד עשרה ימים. פרנסואה מכחיש הכל וממתין בקוצר רוח לזיכויו".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שירזי ואבי אבוטבול בשמונה ימים, אך השופט אהרון גולדס הסכים להארכה של שישה ימים בלבד בחשד להכוונת פשיעה חמורה מהכלא, קשירת קשר ושידול לרצח. בהחלטתו קבע השופט כי "החומר שבפניי קושר את החשודים למיוחס להם וקיים חשש לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט מצידם, אך עם זאת אינני מוצא עילת מסוכנות, שכן החשודים נתונים במעצר. אני סבור שאין מקום להורות על שמונה ימי מעצר, מדובר בתקופה ארוכה מדי".

בעקבות החלטה זו של השופט הכריזו פרקליטיו של פרנסואה אבוטבול ופרקליטתו של פרדי פרג'ייב, עו"ד רוויטל סוויד, כי "מבלי שתישתמע איזושהי הודאה בחשדות המיוחסים לפרנסואה ולפרדי, הגענו להסכמה עם המשטרה שהמעצר יוארך בחמישה ימים, כפי שהוארך מעצרם של שני החשודים הנוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully