וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: הנסיעה לאירופה הצלחה גדולה

25.6.2009 / 20:20

בלשכת רה"מ מביעים שביעות רצון מהביקור ברומא ובפריז. באיטליה התקבלה הצעת נתניהו לסיום הסכסוך, בצרפת הצליח נתניהו קצת פחות כשנדרש להפסיק הבנייה בהתנחלויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הערב חמישי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר ביקור בן כ-60 שעות ברומא ובפריז. גורם בכיר בפמליה סיכם את מסעו באירופה, ואמר כי מטרת הנסיעה היתה להסביר את העקרונות לסיום הסכסוך שראש הממשלה תבע בנאומו המדיני בר אילן.

לדברי הגורם "ראש הממשלה קיבל הסכמה מלאה לעקרונותיו באיטליה, ובצרפת הוא קיבל הסכמה לדרישה להכרה פלסטינית במדינת לאום יהודית. בעניין פירוז המדינה הפלסטינית, הצרפתים אומנם לא אמרו 'מדינה מפורזת', אבל נשיא צרפת סרקוזי התקדם לכיוון כשאמר 'מדינה מוחלשת'".

הגורם הוסיף כי ניתן להגדיר את הנסיעה כהצלחה גדולה. בהמשך אמר הגורם כי אחת האופציות שנתניהו העלה בשיחותיו היא בנייה לגובה בהתנחלויות, זאת במטרה לא לחרוג משטח הבנייה המותר. "באיטליה יש הסכמה לעניין, בצרפת לעומת זאת, כולם שמעו כי הנשיא דרש עצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות".

בנושא אירן ראש הממשלה הבהיר את העמדה הישראלית באיטליה ובצרפת בקיום פגישות עם ראשי הממשל ועם בכירים בתקשורת. נתניהו העביר את המסר "אם לא עכשיו, אי מתי" . "המסר עבר באופן ברור" אמר במקור, " ובשני המקומות הסכימו שזה הזמן לפעול בנושא".

החירות תנצח מחר

ראש הממשלה נתניהו נפגש אתמול בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. במהלך פגישתם בארמון האליזה התייחס סרקוזי לתהליך המדיני עם הפלסטינים ואמר כי "יש לפעול בצעדים בוני אמון, בין היתר בהקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "על ישראל לשפר את דרכי הגישה והתנועה של הפלסטינים בגדה".

בשיחה עם עיתונאים אמר ראש הממשלה נתניהו בתגובה כי "הנושא עלה באזכור קצר, הנשיא סרקוזי אמר את דעתו שאותה אנחנו מכירים, אבל זה לא החלק העיקרי של השיחה".

בנוגע לאירן אמר נתניהו כי סרקוזי היה "חד מאוד בהתבטאויות שלו לגבי המשטר ששולט שם, לגבי הדרך שבה הוא מתנהג כלפי עמו וגם על הדרך שבה הוא מתנהג כלפי עמו וגם מהצורך למנוע מהמשטר הזה פיתוח של נשק גרעיני. דיברתי עם סרקוזי על כך שנשק גרעיני לאירן זה דבר מאוד מסוכן. משטר שמשתמש בטרור נגד אנשיו, יעשה את זה גם במצב אחר. איננו רוצים שנשק הטרור החמור מכולם יהיה בידי משטר כזה". נתניהו סיכם ואמר: "אולי החירות לא תנצח היום, אבל היא תנצח מחר".

בתום פגישה עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני שלשום ברומא, אמר נתניהו כי "לא נבנה התנחלויות חדשות ולא נפקיע אדמות. אנחנו מקבלים את העיקרון שהדיון ייעשה במסגרת הסדר הקבע. לא נקבע עובדות חדשות, אבל איננו רוצים שיקבעו גם לנו עובדות".

בתדרוך עם עיתונאים לאחר הפגישה אמר נתניהו, כי "אם יש רצון, אפשר להגיע להבנה עם האמריקאים בנושא הבנייה בהתנחלויות. ממשלות ישראל פעלו עד כה על פי הבנתן שיש הסדרים עם ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully