וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופז: "כשקראתי בעיתון על התקיפה, התחרטתי"

עדי שמחוביץ

25.6.2009 / 19:12

תמלילי חקירתו של טופז חושפים כי הוא התחרט על תקיפתו של מנכ"ל קשת, אבי ניר, טרם יצאה לפועל, אך לא עשה דבר למנוע אותה. "הלכתי לישון וקיוויתי שזה לא יהיה כלום"

הותרו היום (חמישי) לפרסום תמלילי חקירתו של דודו טופז, ושיחה שהוקלטה בינו לבין שכנו דניאל זנקו, המעורב גם הוא בפרשת תקיפת אנשי התקשורת. בחקירתו ב-6.6 אמר טופז כי התחרט על תקיפת מנכ"ל קשת אבי ניר עוד בטרם יצאה לדרך, אך לא עשה דבר כדי למנוע אותה:

"חוקר: יש לי שאלה אליך, אם לא רצית את התקיפה, בדקה האחרונה, ולא הצלחת לתפוס את אופיר (סספורטס),
דודו: אז הייתי צריך לטלפן לאבי ניר.
חוקר: זה מה שאני שואל,למה פשוט...
דודו: עכשיו אני...
חוקר: הרמת את הטלפון לאבי ניר... ואמרת לו תיזהר? אפילו בלי להיכנס לפרטים, אל תצא החוצה הערב... למה לא עשית את זה?
דודו: אין לי הסבר.
חוקר: אז מה קורה אחר כך?
דודו: אחרי זה חזרתי הביתה (נאנח) הלכתי לישון, קיוויתי שזה יהיה כלום. כשקראתי בעיתון על התקיפה ועל החוזק שלה, הרגשתי רגשי חרטה".

שיחה בין טופז לזנקו ב-29.5.09 הוקלטה בהאזנת סתר. בשיחה זו מביע טופז את חששו מהשמועות שצצו המקשרות אותו לתקיפת מנכ"ל קשת אבי ניר וסמנכ"לית רשת שירה מרגלית:
"דודו: הגיעה שמועה שאני מעורב במכות שנתנו לזאתי מרשת, מרגלית, וגם לאבי ניר, לפני חצי שנה.
דניאל: כן.
דודו: ועכשיו מצרפים לו את כולם. כל העיתונאים אומרים לי שיש שמועות שאתה מעורב. אמרתי מאיפה, אמרו לי שהיא הרגישה שעוקבים אחריה והיא רשמה את המספר של האוטו והם הלכו לאיש עם האוטו, בקיצור אין לי שמץ של מושג וגם..
דניאל: לאיזה שם האוטו?
דודו: מה? לא יודע. כנראה שהיה איזה איש שעקב אחריה כמה ימים קודם והיא רשמה וראתה את זה והיא רשמה את המספר. אה, אני לא יודע, אבל זה לא הדבר היחיד, הם אומרים שהיא לא קיבלה אותי ואת התכנית, אז זה לא נכון, עושים עלי עכשיו תכנית. אמרו שאני יושב במעצר בית, אני יושב עכשיו בקפה ג'ו..."

בהמשך החקירה ב-6.6 נשאל טופז לגבי החשדות שיוחסו לו בתכנון תקיפת עורך עיתון "ישראל היום" עמוס רגב. לדבריו, הרעיון לתקוף את רגב עלה כניסיון להסיט את כיוון החקירה ממנו:
"חוקר: תגיד לי, לגבי עמוס רגב, מתי זה עלה הקטע שלו?
דודו: אחרי שזה קרה לשירה וזה היה כדי לנסות להסיט ממני את כיוון החקירה, אין לי שום דבר נגדו וגם לא נגד... שירה
חוקר: איך העלית את הרעיון של לתקוף מישהו אחר כדי להסיט את החקירה ממך?
דודו: הייתי בפאניקה".

בהמשך החקירה טופז הודה כי פחד וטען כי כשהחלו להגיע אליו שמועות כבר לפני חצי שנה שמקשרות אותו לתקיפה של אבי ניר, הוא נכנס לפאניקה ופעל בצורה לא רציונלית לגמרי:
"חוקר: מה, חששת שהמשטרה תעצור אותך?
דודו:פחד זה פחד... אני לא יודע ממה, אבל כבר אמרתי יותר מדי פעמים שנתקלתי בעולם שלא מוכר לי, נמשכתי אליו ובאותה מידה סלדתי ממנו, הלכתי על הקצה".

"פעם שאלתי את זנקו, מה? אתה מוכן להרביץ לכל אדם, או לשלוח אנשים לכל אדם והוא אמר כן. שאלתי אותו, אותי היית מכה תמורה (כסף). אז הוא אמר לי כן, תמורת כסף. הייתי בשוק אבל אני זוכר את הרגע הזה".

שבעה אישומים

כתב האישום נגד טופז הוגש לפני שבוע, בבית משפט המחוזי בתל אביב. כתב האישום מייחס לטופז שורה של עבירות תקיפה חמורות נגד אנשי תקשורת.

בכתב האישום שבעה אישומים שונים נגד טופז, נגד שכנו דניאל זנקו שמואשם בתיאום בין טופז לתוקפים ונגד איימן זבידאת שמואשם בביצוע התקיפות. טופז מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות, בשיבוש מהלכי משפט ובסחיטה באיומים. כתב האישום מתייחס רק לתקיפות מנכ"ל "קשת" אבי ניר, סוכן השחקנים בועז בן ציון, המשנה למנכ"ל "רשת" שירה מרגלית ותכנון תקיפת עורך "ישראל היום" עמוס רגב, שלא יצאה לפועל.

מכתב האישום עולה כי טופז שילם למתווך 8,000 שקלים כמקדמה על מנת שיתקפו את אבי ניר ועוד 5,000 שקלים לאחר התקיפה. עבור תקיפתו של בועז בן ציון שילם טופז 12,000 שקלים. טופז תיכנן בנוסף והזמין תקיפה נוספת על בן ציון עליה שילם 20 אלף שקלים ואמר לתוקפים כי התקיפה הקודמת לא היתה מספיק חזקה. עבור תקיפתה של שירה מרגלית שילם טופז 30,000 שקלים. ולפי כתב האישום הוא נכח בקרבת מקום בעת שבוצעה התקיפה.

בנוסף התכוון טופז, לפי כתב האישום, לפתוח חשבון בנק בחו"ל אליו יעביר את הכספים שהתכוון לסחוט מאבי ניר. בכתב האישום נכתב כי טופז הוכיח במעשיו כי הוא "'רב עבריינים', אדם מסוכן, אלים וחסר גבולות אשר במשך חודשים ארוכים תכנן בקפידה את נקמתו בעולם התקשורת רק משום שחש שכוכבו דעך". הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully