וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשל בוש אישר לשרון לבנות בהתנחלויות"

עידן דורנר

25.6.2009 / 17:22

למרות הכחשות חוזרות ונשנות של גורמים בממשל אובמה, גורם בממשל בוש טוען כי בתמורה להתנתקות קיבל שרון את הסכמת הממשל האמריקאי לבנייה בחלק מהמקרים

סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בתקופת ממשל בוש מכחיש את טענות גורמים בממשל אובמה, לפיהם לא היו הסכמות בין ישראל לארה"ב בנושא הרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית. אליוט אברהמס, עמית בכיר בלימודי המזרח התיכון במועצה ליחסי חוץ, טיפל בנושאי המזרח התיכון כששירת במועצה לביטחון לאומי בין השנים 2001 ל-2009.

נושא הבנייה בהתנחלויות הוא סלע המחלוקת בין ממשלת נתניהו לממשל אובמה. לאחרונה אמרה מזכירת המדינה הילרי קלינטון כי היא "אינה מכירה הסכמה בין ישראל לממשלו של ג'ורג' בוש, לפיה ישראל תורשה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות בגדה". לדבריה, "לא ראיתי מעולם מסמכים בנושא, ולא ידוע לי על הסכמה מסוג זה שניתנה בעל פה".

אך במאמר שפרסם ב'וול-סטריט ג'ורנל' כותב אברהמס, כי למרות הכחשות חוזרות ונשנות של גורמים בממשל אובמה, אכן היו הסכמות בין ישראל לארה"ב בנושא הרחבת ההתנחלויות "באביב 2003 בכירים אמריקאים, בינהם גם אני, ניהלו שיחות עם ראש הממשלה הישראלי דאז אריאל שרון בירושלים, מעט לאחר שנכתב הסכם מפת הדרכים. שאלנו את שרון לגבי הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הוא השיב 'המתנחלים חיים שם, הם משרתים ביחידות קרביות בצבא והם מקימים משפחות. האם עלי לומר להם לא להביא ילדים לעולם?'".

לדבריו, "בתמורה להתנתקות הכרנו בגושי ההתנחלויות והסכמנו על העקרון שיותר גידול מסוים בחלק מהמקרים. הממשל הסכים למשל לבנייה של מבנים חדשים באזורים שבשטח ההתנחלות ושבנייתן כבר החלה. לא רק שהיו הסכמות, אלא ששרון הסתמך עליהם כשהחליט לבצע את ההתנתקות. אמנם לא היה הסכם רשמי, אך הדברים הוסכמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully