וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלעד מבקש רק דבר אחד: את חירותו"

איילה חננאל

25.6.2009 / 20:33

מאות אנשים התכנסו הערב מול הקריה בתל אביב לעצרת המציינת את יום השנה השלישי לחטיפתו של גלעד שליט על ידי ארגון חמאס. אביו נעם: "גלעד שילם את המחיר למחדלים המתמשכים"

דן שצברג

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

שלוש שנים לאחר שנחטף גלעד שליט מציינים הערב (חמישי) כמה מאות בני אדם 1096 ימים לחטיפתו בעצרת מיוחדת מול הקריה בתל אביב. בעצרת משתתפים בני משפחתו של גלעד וחברים רבים. כמו כן הגיעו לעצרת הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו והרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

נעם, אביו של החייל החטוף אמר בעצרת כי "אנו עומדים כאן מול משרד הביטחון והמטה הכללי של צה"ל, מול אותם אלו ששלחו את גלעד בננו לפני שלוש שנים. הוא הלך למשימה שממנה לא חזר. אנו עומדים כאן כדי לשמש לגלעד פה, לזעוק את זעקתו של גלעד שלא יכול לדבר וכמובן לא יכול לדבר מהבור שבו הוא נמצא ולהביע את ייסוריו. באנו לכאן כדי להביע את משאלתו של גלעד, הוא מבקש רק דבר אחד: את חירותו. אני מבקש מכל אחד מכם לעצום עיניים במשך שלוש דקות. התחושה היא תחושה של נצח. גלעד נמצא בעולם הדממה האפל הזה, לא רק שלוש דקות, או שלוש שעות, כבר שלוש שנים ברציפות".

עוד אמר האב נעם כי "כמו שנהוג לומר במקומותינו, גלעד שילם את המחיר, למחדלים המתמשכים, לכשלים שלא הוא אחראי להם. גלעד רצה בסך הכל לשרת את המדינה בשירות קרבי משמעותי במשך שלוש שנים. האם יש כאן בקהל או במתחם מולנו אם או אב אשר יכולים לדמיין לעצמם איך ירגישו במצב שלא יוכלו לחבק את הבן או הבת כבר שלוש שנים, קרוב ל-1,100 ימים?"

הרב ישראל מאיר לאו אמר בעצרת כי "אם יש דבר אחד המאחד את כל הפלגים השונים, זו הדאגה לגלעד שליט, שהוא הילד של כולנו". הרב לאו נשא תפילה לשלום שליט וחיבק את אביו שעלה לנאום אחריו.

הבוקר אמר בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון אוסאמה חמדאן כי "הדבר החשוב ביותר הוא היכולת של הזרוע הצבאית של חמאס להחזיק את גלעד שליט בשבי במשך שלוש שנים מבלי שהסוד של מיקומו ידלוף החוצה". חמדאן התפאר ואמר כי "מנגנוני הביטחון הישראלים עדיין מנסים לדלות פריט מידע אחד על שליט ללא הצלחה".

"שליט נלקח בשבי בעת שנלחם בנו", אמר חמדאן. "אלא שלקיחתו בשבי לא נועדה רק כדי להחזיקו אצלנו, אלא למטרה נאצלה הרבה יותר ברמה הלאומית-פלסטינית. המטרה היא לשחרר אסירים פלסטינים שנידונו למאסרי עולם ושישראל הבהירה כי אין בכוונתה לשחררם. ישראל מנסה לשבור את רוחם, אולם אנחנו מבהירים כי שליט לא יראה אור יום אם האסירים שלנו לא יראו אור יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully