וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית הוטרדה מינית בשירותי אוניברסיטת ת"א

נעמה טלמור

25.6.2009 / 14:56

המקרה אירע בשבוע שעבר בשירותי הפקולטה להנדסה, האוניברסיטה בחרה להזהיר רק את תלמידי ההנדסה והאומנויות. "יש תחושה שהאוניברסיטה מנסה להשתיק את הנושא"

סטודנטית מאוניברסיטת תל אביב הוטרדה מינית בשבוע שעבר בשירותי הפקולטה להנדסה בקמפוס. הצעירה נכנסה לתא השירותים, סגרה אחריה את הדלת, כאשר לפתע הבחינה ביד המבצבצת מתחת לדלת ואוחזת מצלמה שצילמה אותה בעת שעשתה את צרכיה. הצעירה צעקה והמטריד נמלט. היא פנתה במהרה לאב הבית שהזעיק את אנשי הביטחון, אך הם לא תפסו איש. לאחר האירוע יצרה קשר הסטודנטית עם נציבת הסטודנטים להטרדות מיניות, פרופ' תלמה לייבל.

הסטודנטית הגישה תלונה במשטרה על הטרדה מינית. בבניין הפקולטה להנדסה נתלו שלטים המזהירים את הסטודנטים ומבקשים את ערנותם, וכמו כן נשלח מייל לסטודנטים להנדסה ולאומנויות. יש לציין כי בהנהלת האוניברסיטה טרם מצאו לנכון לידע את כלל הסטודנטים, זאת על אף שזהו אינו מקרה ההטרדה הראשון בקמפוס. מקרה דומה קרה בשירותי הנשים זה לא מכבר בבניין אחר באוניברסיטה. "יש תחושה שהאוניברסיטה מנסה להשתיק את הנושא", אמר לוואלה! חדשות א' סטודנט למדעי הרוח באוניברסיטה, "הטרדות מיניות הן אינן דבר של מה בכך וראוי שכאשר קורה מקרה חמור שכזה יידעו את ציבור הסטודנטים".

מהאוניברסיטה נמסר לוואלה! חדשות כי "אירוע ההטרדה הינו חריג ואוניברסיטת תל-אביב רואה אותו בחומרה רבה. במקרים של אירוע פלילי בקמפוס יחידת הביטחון מנסה ללקט מהמדווח מידע ופרטי זיהוי על החשוד ופועלת לאתר את החשוד מהר ככל שניתן. לגבי האירוע עצמו, היחידה פעלה על פי הנהלים, המתלוננת קיבלה את מלוא הסיוע הנדרש כולל המלצה בפני המתלוננת להגיש תלונה במשטרה. בכוונת הפקולטה לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי למנוע הישנות של מקרה מסוג זה". לדברי האוניברסיטה, "מידע על האירוע הועבר בהקדם לידיעת היחידות אשר התבקשו בין היתר להיות ערניים לתנועת אנשים חשודים במתקנים ובמיוחד בסמוך לשירותי הנשים".

גיל גולדנברג יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב אמר לוואלה! חדשות כי " אנו מזועזעים מהמקרה, ולא נעבור עליו לסדר היום. לצערי, זאת לא הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה באוניברסיטה, אולם זו כן הפעם הראשונה שאנחנו מודעים לכל הפרטים".

"אנחנו דורשים מהנהלת האוניברסיטה לפעול בתקיפות כדי למצוא את העבריין ולמנוע את הישנות מקרים מסוג זה. כמו כן, יש צורך דחוף ברענון הנהלים האוניברסיטאיים בנושא הטרדה מינית". גולדנברג הוסיף כי "אני מקווה שהמעשה האמיץ של הסטודנטית יעודד סטודנטיות וסטודנטים נוספים להתלונן על מקרי הטרדה מינית בקמפוס ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully