וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: טופז גייס את התוקפים דרך ארגון פשע

איילה חננאל

25.6.2009 / 13:28

מעצרו של משה אוחנה שנעצר אתמול ומוגדר כראש משפחת פשע הוארך בחמישה ימים. אוחנה חשוד במעורבות בתקיפת אבי ניר

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

מעצרו של משה אוחנה הוארך היום (חמישי) בחמישה ימים. אוחנה, המוגדר על ידי המשטרה כראש משפחת פשע, נעצר אתמול על ידי המשטרה בחשד לקשר לפרשת דודו טופז. בהחלטתה, ציינה השופטת כי "הונח בפניי חומר חקירה שנאסף בשלושת הימים האחרונים ממנו ניתן להבין מדוע התמקדה המשטרה למעשה בחשוד זה".

"בחומר החקירה יש אימרות שמקימות חשד סביר שאוחנה מעורב בתקיפת איש תקשורת. במישרין ובעקיפין החשש לשיבוש החקירה קם ככל שמעמיקה החקירה", אמרה השופטת. מהארכת המעצר של אוחנה עולה כי עומדות מולו שתי הודאות מצד החשודים בתיווך תקיפת ניר והוצאתה לפועל, אשר קושרות אותו לתיווך והזמנת מעשה התקיפה של ניר, לפי בקשתו של טופז. עוד עולה כי אוחנה ביקש מהחוקרים שיערכו לו עימות עם כל אחד מן החשודים, וכי הוא מכחיש את החשדות נגדו.

אוחנה הודה רק כי הוא מכיר את החשודים סספורטס והאחים רואמי והם מתגוררים בשכנות. סספורטס הכיר את אוחנה מאחר ורכש ממנו קוקאין. על פי החשד, סספורטס הכיר את טופז על רקע שימוש משותף בקוקאין. טופז פנה תחילה לסספורטס בהצעה לארגן את תקיפתו של ניר, וסספורטס העביר את ההצעה הלאה אל אוחנה, על מנת שיגיעו תוקפים. אוחנה גייס לפי החשד את האחים רואמי שחשודים בתקיפת ניר, ושמעצרם הוארך היום בשישה ימים.

בהחלטתה להאריך את מעצרם של האחים ציינה השופטת דניאלה שריזלי כי "מדובר בפרשה יוצאת דופן לא רק בעוצמת החומרה שראוי לייחס לתכנון ולביצוע של מעשי האלימות שנחשפו במסגרת הפרשה, היא יוצאת דופן גם בכך שהיו בה נדבכים שונים, בכל נדבך היו מעורבים שונים, תכנונים שונים לנהוג באלימות כלפי אנשי תקשורת שונים וכך הגענו למצב שמידי יום נחשפים מעורבים נוספים. רק בימים האחרונים עלו ממצאים חדשים שלא היו ידועים בעת שנפתחה החקירה וגם בהמשכה. ממצאים אלו קושרים את החשודים לתקיפתו של אבי ניר ולתכנון התקיפה".

בתוך כך, מעצרו של סספורטס הוארך היום בארבעה ימים. סספורטס מכחיש את החשדות נגדו, אולם מהפרקליטות נמסר כי יוגש נגדו כתב אישום על תיווך לתקיפה. לטענת המשטרה, סספורטס אמר ששכר בהנחיית אוחנה את שני החשודים שתקפו את ניר בהזמנת טופז. כמו כן, גם מעצר החשוד בתקיפת בועז בן ציון, רומן אלייב, הוארך בארבעה ימים. נגד סספורטס ואלייב הוגשה כבר הצהרת תובע.

בנוסף מסתמן כי גם שני החשודים בתקיפת ניר בפועל, האחים יאיר ונועם רואמי, שמעצרם הוארך בשבוע שעבר, משתייכים לארגונו של אוחנה. לשניים עבר פלילי והם מוכרים למשטרה בשל עבירות קודמות. אחד מהם אף מרצה בימים אלה מאסר על תקיפה.

משה אוחנה, אחיו רפי וארבעה נאשמים נוספים, הואשמו ברצח בשנת 2004 בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השישה הואשמו כי חברו להתנקש בחיי אנשים שהיו קשורים לרצח חנניה אוחנה, אחיהם. איתם הואשמו גם שלום שטרית וירון סנקר, שהיה עד המדינה במשפט נגד רוצחי שקד שלחוב. לאחר מכן הואשם יוני אלזם ברציחתו של חנניה אוחנה, אך מאוחר יותר הוא נמצא מת בכלאו לאחר שהורעל מציאניד. השבוע, זוכה אלזם מאשמת הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully