וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתגאה: "3 שנים לא הושג מידע על שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.6.2009 / 14:22

נציג חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן, חזר על עמדת התנועה והבהיר כי "שליט לא יראה אור יום כל עוד ישראל לא תשחרר אסירים פלסטינים"

"הדבר החשוב ביותר הוא היכולת של הזרוע הצבאית של חמאס להחזיק את גלעד שליט בשבי במשך שלוש שנים מבלי שהסוד של מיקומו ידלוף החוצה" – כך אמר (חמישי) בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון אוסאמה חמדאן. "מנגנוני הביטחון הישראלים עדיין מנסים לדלות פריט מידע אחד על שליט ללא הצלחה", התפאר.

חמדאן הבהיר כי דרישות המשא ומתן של חמאס נשארו כפי שהיו. "ישראל התקדמה הרבה לכיווננו אולם לאחר מכן, בתקופת אולמרט, היא נסוגה בה מסיבות השמורות עימה. מאז שנתניהו התמנה לראש הממשלה אין כל חדש במשא ומתן", אמר. הוא הוסיף כי לישראל לא תהיה ברירה אלא להיענות לתנאי חמאס ולשחרר את האסירים הפלסטינים.

"שליט נלקח בשבי בעת שנלחם בנו", אמר חמדאן. "אלא שלקיחתו בשבי לא נועדה רק כדי להחזיקו אצלנו, אלא למטרה נאצלה הרבה יותר ברמה הלאומית-פלסטינית. המטרה היא לשחרר אסירים פלסטינים שנידונו למאסרי עולם ושישראל הבהירה כי אין בכוונתה לשחררם. ישראל מנסה לשבור את רוחם, אולם אנחנו מבהירים כי שליט לא יראה אור יום אם האסירים שלנו לא יראו אור יום".

נועם שליט סיפר היום כי שלוש שנים לאחר יום החטיפה, "ההרגשה קשה". שליט אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי כי "אנחנו רוצים לראות את גלעד בבית ואני חושב שכל עם ישראל רוצה לראות אותו בבית אחרי כל כך הרבה זמן". הוא הוסיף כי " היום בערב נקיים עצרת מול הקרייה בתל אביב. כולם מוזמנים להגיע בשעה 19:00 בערב. אנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע ולתמוך".

"אנו מקווים שראש הממשלה יכיר בחשיבות השבתו של חייל חטוף כפי שנהג ופעל אחיו כמפקד בצה"ל", אמר גיא אליאסף חברו של גלעד לפלוגה ודובר מטה החברים למען שליט, "כבר שלוש שנים עברו מאז שגלעד נחטף וממשלת ישראל מפקירה ומשאירה אותו בשבי. למרות שהתחלפה הממשלה אין התקדמות ואין מעשים, אנו קוראים לנתניהו לפעול כפי שאחיו היה פועל!"

עדכון ראשון: 12:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully