וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד רוצה התנצלות רשמית מאובמה

טלי גולדשטין וניר יהב

25.6.2009 / 11:10

נשיא אירן יצא בהצהרה חריפה נגד נשיא ארה"ב, בה הזהיר את אובמה לבל יתערב בענייניה הפנימיים של המדינה. "אובמה עשה טעות כשיצא נגד המשטר"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא היום (חמישי) לנשיא ארה"ב ברק אובמה לא להתערב בענייניה הפנימיים של הרפובליקה האיסלמית. לפי דיווח סוכנות הידיעות האירנית, אמר אחמדינג'ד כי אובמה פשוט חוזר על אותם דברים שנהג לומר הנשיא בוש בהתייחסו לאירן ואף דרש ממנו להתנצל על ההתערבות האמריקאית בנעשה באירן. "אובמה עשה טעות כשיצא נגד המשטר באירן. השאלה שלנו היא מדוע הוא נפל לאותה מלכודת ואמר את אותם דברים שקודמו בתפקיד נהג לומר", אמר נשיא אירן.

אתמול התחדשו ההפגנות בטהרן נגד המשטר ונגד תוצאות הבחירות לנשיאות. לפי הדיווחים, מאות מתומכי מוסאווי, המועמד הרפורמיסט שהפסיד בבחירות, התכנסו בכיכר מרכזית בבירה אירנית, אך המשטרה פיזרה את ההפגנה באלימות.

בתוך כך, באתר האינטרנט של מוסאווי, כתב מנהיג האופוזיציה כי 70 מרצים נעצרו אתמול לאחר שנפגשו עמו. לפי דיווח מקורות רפורמיסטים, מאות מתנגדי משטר ופוליטיקאים נעצרו מאז פרסום תוצאות הבחירות ב-13 ביוני.

בנוסף, אחד מבכירי אנשי הדת האירנים ואיש המחנה הרפורמיסטי, האייתוללה חוסיין מונתזרי, אמר כי אם ימשיכו כוחות הביטחון באירן לדכא את ההפגנות השקטות של תומכי המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, הממשלה תיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully