וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצה השווה בין ישראל לנאצים ולא ננזף

טלי גולדשטין

25.6.2009 / 9:43

חופש ביטוי או הסתה? מרצה לסוציולוגיה שהשווה בין ישראל לנצאים בעקבות מבצע עופרת יצוקה, לא יינזף ע"י הנהלת אוניברסיטת קליפורניה

ועדה אקדמאית באוניברסיטת קליפורניה שבסנטה ברברה לא מצאה השבוע סיבה ראויה לנזוף במרצה ששלח דואר אלקטרוני בו השווה בין תקיפת ישראל בעזה למדיניות הנאצים בשואה. לפי דיווח אתר העיתון "סאן חוזה מרקורי", גורמים בהנהלת האוניברסיטה שלחו אתמול (רביעי) מכתב לפרופסור לסוציולוגיה וויליאם רובינסון, בו נאמר כי הוועדה האקדמאית לא תדון בעניין יותר.

בינואר האחרון, שלח רובינסון מייל לסטודנטים שלו בשיעור "הסוציולוגיה של הגלובליזציה" בו נראו תמונות של המפלגה הנאצית לצד תמונות של המתקפה בעזה.

ארגונים יהודים קראו למכתב "מייל שטנה" וטענו כי רובינסון הפר את מדיניות האוניברסיטה האוסרת על פרופסורים להפחיד סטודנטים ולהשתמש במשאבי האוניברסיטה למען מטרות פוליטיות שאינן קשורות לחומר הלימוד.

במרץ האחרון, מאות אקדמאים בריטים הביעו התנגדותם לקיום סמינרים בהשתתפות מדענים ישראלים בטענה לשיתוף פעולה בין צה"ל לאקדמיה במלחמה בעזה. מוזיאון המדע, אחד מהמוסדות הציבוריים היוקרתיים ביותר בבריטניה, עמד במרכזה של סערה ציבורית לאחר שהואשם בקידום אוניברסיטאות ישראליות שתרמו, לכאורה, למתקפה על עזה באמצעות המחקר שנעשה בהן. מעל 400 אקדמאים קראו למוזיאון לבטל סמינרים, שבהם אמורים היו להציג הישגים של מדענים ישראלים בפני תלמידים.

המתנגדים האשימו את המוזיאון בקידום מדענים ואוניברסיטאות "המעורבות בעקיפין בכיבוש הישראלי ובפיתוח הנשק שגרם להרס כה גדול בעזה". חלק מהמתנגדים עמדו גם מאחורי הקמפיין הבריטי שקרא להטיל חרם אקדמי על ישראל. קמפיין זה כשל אך עורר מחלוקת עולמית לגבי השאלה האם יש להעניש אקדמאים בגין מדיניות ממשלתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully