וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על צ' קוריאה: "מוכנים לכל תרחיש"

25.6.2009 / 9:26

הנשיא האמריקאי הודיע כי חידש את הסקנציות האמריקאיות הנפרדות על צפון קוריאה. "תוכנית גרעין צ' קוריאנית מהווה איום מתמשך על הביטחון הלאומי"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חידש אמש (רביעי) את הסנקציות נגד צפון קוריאה והכריז כי תוכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית מהווה איום על הביטחון הלאומי של ארה"ב וסכנה לחצי האי הקוריאני כולו.

צפון קוריאה הדפה באחרונה את כל הניסיונות האמריקאים לפתוח בדיאלוג דיפלומטי וערכה ניסוי גרעיני שני ב-25 במאי. הניסוי גרף גינוי בינלאומי והוביל להטלת סנקציות חדשות על המדינה מצד מועצת הביטחון של האו"ם.

"קיום חומרים מהם ניתן לייצר נשק גרעיני בחצי האי הקוריאני הוא איום מתמשך ויוצא דופן על הביטחון הלאומי ועל מדיניות החוץ של ארה"ב", אמר אובמה בנאום לקונגרס. לפי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, חל בין השאר איסור על ביצוע עסקאות נשק עם צפון קוריאה. בנוסף, ניתן יהיה לערוך חיפושים על ספינות צפון קוריאנית החשודות בהפרת האיסור על נשיאת אמצעי לחימה וחומרים גרעיניים.

אובמה התחייב בפני האומה השבוע כי המדינה מוכנה למתקפה אפשרית של טילים מצד צפון קוריאה. בראיון לרשת CBS נשאל התבקש אובמה להתייחס לאפשרות שצפון קוריאה תשגר טילים לעבר הוואי ביום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי. "אנו מתכוננים לכל האפשרויות", אמר. "אני לא רוצה לערוך ספקולציות, אך אני רוצה להבטיח לעם האמריקאי שהמדינה מוכנה לכל אפשרות", הוסיף.

החלטתו לחדש הגבלות נפרדות אמריקאיות על ממשלת צפון קוריאה באה בעקבות פגישתו בשבוע שעבר עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק.

בתגובה, ממשלת צפון קוריאה גינתה היום את התחייבותה של ארה"ב לספק לדרום קוריאה מערכות הגנה גרעיניות. לדברי פיונגיאנג, מהלך שכזה רק מצדיק את רצון המדינה להצטייד בנשק אטומי ועשוי להוביל לגשם גרעיני באזור כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully