וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור במיתון: המשבר רושש את הג'יהאד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.6.2009 / 9:17

מקורות פלסטינים טוענים כי בעקבות המשבר הכלכלי, הג'יהאד האיסלמי נקלע לקשיים כספיים חמורים. בארגון שוקלים אפילו להתאחד עם חמאס

האם המיתון משפיע גם על ארגון הג'יהאד האיסלמי? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים", המקורבים לארגון הפלסטיני, מסרו (חמישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי הארגון נמצא ב"משבר כלכלי קשה", דבר שהוביל למחשבות בארגון להתאחד אפילו עם ארגון חמאס.

מקורות העיתון מסרו כי בחמשת החודשים האחרונים לא קיבל הג'יהאד האיסלמי ברצועה ובגדה תקציב ולפיכך נסגרו משרדים רבים של הארגון שם. "המשבר הכלכלי בארגון כולל את הנהגתו, את משרדיו השונים ואפילו את הזרוע הצבאית שלו 'פלוגות אל-קודס'", מסרו המקורות.

על פי המקורות, המשבר אירע לאחר שהתעוררו מחלוקות בתוך הג'יהאד האיסלמי בשאלת ההצטרפות לחמאס. "הועלו מספר רעיונות, ביניהם איחוד מוסדות שני הארגונים או הרכבת הנהגה מאוחדת עם חמאס. בנוסף הועלתה הצעה לצרף את פעילי הג'יהאד האיסלמי אל משרדי הממשלה ואל מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה", הוסיפו.

"מספר אישים בכירים בארגון, ביניהם המזכ"ל רמדאן שלח, סגנו זיאד נח'אלה ובכיר הארגון בעזה מוחמד אל-הינדי, תומכים ברעיון להרכיב הנהגה חדשה ומאוחדת עם חמאס, בעוד שבכירים אחרים, כגון בכיר הארגון בעזה עבדאללה שאמי, מסרבים לכך. המקורות טענו עוד כי המשבר הכלכלי מקיף את עזה והגדה אולם לא את ההנהגה בדמשק.

המקורות מסרו כי אין קשר בין המשבר הכלכלי לבין הרעיון להצטרף לחמאס "אולם המשבר יכול רק לסייע לשכנע את פעילי הארגון להסכים לכך". לדברי המקורות, "לפעילי הארגון יש משפחות ודירות ומחויבויות. כיצד הם יחיו ללא משכורות מזה 5 חודשים?". בכיר הארגון נאפז עזאם אמר לעיתון: "אין שום בסיס לדיווחים על הצטרפות לחמאס, אנחנו רק פועלים לחיזוק הקשרים שלנו עם חמאס ועם שאר הארגונים".

ניתן לפנות לכתב לענייני ערבים במייל: nir_Yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully