וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם לחוטפי שליט: "הביאו אות חיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.6.2009 / 8:30

ארגון זכויות האדם פרסם מודעה בעיתון פלסטיני ובה דרש מחוטפי גלעד שליט לאפשר לצלב האדום לבקרו. "להעניק לו הזכויות המגיעות לו כאדם וכשבוי"

ארגון זכויות האדם "בצלם" פרסם הבוקר (חמישי) מודעה בערבית בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" בו הוא דרש מחוטפי גלעד שליט להעניק לו את כל הזכויות כאדם וכשבוי. במודעה שכותרתה "זכויות אדם לכולם" כותב בצלם: "כל אם וכל אב שבנם מוחזק בכלא בלי כל מידע על שלומו ועל מצב בריאותו יכול להבין ללבם של הוריו החרדים לחייו ולשלומו של בנם".

"זה למעלה מעשרים שנה נלחם ארגון בצלם על זכויות הפלסטינים בשטחים הכבושים", נכתב במודעה. "בכלל זה מנהל בצלם מאבק עיקש ובלתי מתפשר להסרת הסגר החונק את תושבי רצועת עזה ועל זכויות עצירים פלסטינים המוחזקים בכלא ללא משפט וללא זכויות".

בצלם ממשיך וקורא לחוטפיו לאפשר לצלב האדום לבקרו ולהעביר ממנו אות חיים: "גלעד שליט מוחזק בכלא זה שלוש שנים. הצלב האדום אינו מורשה לבקר אותו ולמשפחה אין אפשרות לקבל ממנו מכתב או כל אות חיים. איש אינו יודע מה שלומו ובאילו תנאים הוא מוחזק בשבי למעלה מאלף ימים".

"ארגון בצלם, שכל קיומו הוא למען שמירה על זכויות האדם בשטחים הכבושים עבור כל בני האדם בלי הבדל דת ולאום, תובע לשחרר את גלעד שליט ואת כל האסירים הפלסטינים המוחזקים שלא כדין ושלא כצדק. עד לשחרורו יש להעניק לו את כל הזכויות המגיעות לו כאדם וכשבוי".

יחד עם זאת, עיתון בעזה סרב לפרסם את המודעה. "פנינו לעיתון העזתי 'פלסטין' אולם הוא סרב לפרסם את המודעה מבלי להסביר לנו מדוע", מסרה לוואלה! חדשות דוברת 'בצלם', שרית מיכאלי.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully