וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם הכסף של המילואימניקים?

יהושע בריינר

25.6.2009 / 8:25

למרות התחייבות צה"ל לשלם לאנשי המילואים, עולה מבדיקת וואלה! חדשות כי עשרות מילואימניקים הזכאים לתגמול בשווי אלפי שקלים מצה"ל לא קיבלו את הכסף

צה"ל אומנם התחייב לשלם לאנשי המילואים, אבל מסתבר שבפועל לא כולם ראו את הכסף. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי עשרות אנשי מילואים הזכאים לתגמול כספי בשווי אלפי שקלים מצה"ל לא קיבלו את כספם.

בתחילת מאי העבירו צה"ל ורשות המיסים תגמול כספי לאנשי מילואים ששירתו למעלה מ-18 ימים במהלך שנת 2008. על אף התחייבות הצבא לתשלום, עשרות אנשי מילואים לא קיבלו את הכסף, ולאחר שיחות עם גורמי צבא הובטח להם כי התגמול המיוחד, שנקבע בעבר בחוק המילואים, יועבר אליהם בחודש הנוכחי. אלא שהמילואימניקים הופתעו לגלות שעל אף הדברים שום תשלום לא הועבר אליהם, אבל צווי הגיוס דווקא כן.

"אם היה מדובר בכסף שחייבים לאנשי הקבע כבר מזמן היו מטפלים בזה", אמר לוואלה! חדשות ירום רפפורט, חייל מילואים שעשה בשנה החולפת 30 ימיי מילואים ולא קיבל את התגמול המיוחד. "הכסף שהצבא התחייב להעביר אליי הוא פיצוי סמלי בלבד למה שאני מפסיד בלאו הכי כשאני מגיע לשירות, אבל עדיין זה חשוב לי. עבור צה"ל, ה-3,500 שקלים האלה הם כלום, אבל עבורי זה הרבה מאוד. בצה"ל יודעים שהחבר'ה שעושים מילואים הם אנשים עם יותר מדי אידיאולוגיה והם בכל מקרה יתייצבו לשירות, אז כנראה בגלל זה לאף אחד לא ממש איכפת מי קיבל את הכסף שהם התחייבו לשלם אותו ומי לא".

אין זו הבעיה היחידה שמעורר התגמול המיוחד. בעבר הגישו ארגוני המילואים בג"ץ כנגד ההחלטה לחלק את התגמול המיוחד רק לחיילים ששירתו למעלה מ-18 ימים, בטענה כי החלוקה צריכה להיות גם לחיילים שביצעו פחות ימי מילואים ולא מקבלים תגמול בכלל. בצה"ל מודים כי אכן ישנה בעיה בהעברת התגמול המיוחד, ומבטיחים כי בימים הקרובים יועבר התשלום לאלה שלא זכו לקבל את הכסף.

"צה"ל עושה בשנים האחרונות מאמצים רבים לשיפור תנאי השירות של אנשי המילואים", נמסר מדובר צה"ל, "במסגרת חוק המילואים נקבע תגמול נוסף שיועבר על ידי רשות המיסים בהתאם לכללי הזכאות הנקבעים לגבי השנה החולפת. בתגמול כבר זוכו מרבית חיילי המילואים. החיילים שטרם קיבלו את התגמול הנוסף הינם כאלה שהתקבל לגביהם משוב שלילי מרשות המיסים בשל חשבונות בנק שגויים או בעיה אחרת בנתוניהם. בסוף השבוע שעבר הוגש דו"ח תשלום נוסף הכולל חיילים אלו שיזוכו בתגמול בימים הקרובים".

בארגון המילואים 'פורום החפ"שים' אמרו בתגובה כי "מצער מאוד ששוב, בכל הנוגע לזכויות ותגמולים של אנשי מילואים, צה"ל אינו ממהר לתקן טעויות ודוחה את הפיתרון, ביחס הפוך לנחישות ולדאגה של הרמטכ"ל כלפי אנשי הקבע. אנו נמשיך לעקוב אחר קיום חוק המילואים בתקווה שצה"ל ישנה את גישתו בכל הנוגע לחיילי המילואים".

ניתן לפנות לכתב הצבאי במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully