וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצו לים! עומס חום מורגש בכל הארץ

אופק עיני

25.6.2009 / 8:32

הקיץ הגיע ואיתו עומסי החום. הטמפרטורות היום גבוהות מהרגיל לעונה. מד"א קורא לציבור להרבות בשתייה ולא לעסוק בפעילות מאומצת

עומס חום כבד מורגש היום (חמישי) ברחבי הארץ. החזאי התורן של השירות המטאורולוגי, רוברט אולניסקי, סיפר לוואלה! חדשות כי "עומס חום כבד יהיה ברוב חלקי הארץ. מחר תורגש הקלה ויהיה שיפור משמעותי ביום שבת". אולניסקי הוסיף כי "הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל, ותהיה לחות רבה במישור החוף. הקומבינציה של השתיים גורמת לעומס חום גבוה". עם זאת, הבהיר אולינסקי כי "עומס החוף צפוי רק בשעות היום, בערב צפויה הקלה".

בתל אביב יגיעו הטמפרטורות ל-30 מעלות, בירושלים ובחיפה ל- 33 מעלות, בבאר שבע ל-37 מעלות, בטבריה ל-40 מעלות ובאילת ל-42 מעלות.

בשל עומס החום הכבד הצפוי, קורא מגן דוד אדום לציבור להרבות בשתיית מים ולא לעסוק בפעילות ספורטיבית. קשישים, תינוקות, נשים בהריון ואנשים הידועים כחולים במחלות לב ונשימה, מתבקשים לשהות במקום מוצל ומקורר במזגנים.

בעקבות התחזית, חברת החשמל מבקשת מציבור לקוחותיה "להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה לשעות קרירות יותר, הן שעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב המאוחרות".

בהודעת החברה נכתב, כי "חברת החשמל מתריעה כבר מספר שנים על רזרבה חשמלית נמוכה מאוד, שמקשה על היכולת לספק חשמל אמין וזמין כל הזמן. כל יחידות הייצור שהיו בשיפוצים במהלך האביב, פועלות ומערכת ייצור החשמל ערוכה לביקושים הגבוהים. עם זאת, במצב רזרבה כמו זו של מדינת ישראל, יש ימים רבים בהם הפער בין הביקוש לחשמל לבין יכולת הייצור של חברת החשמל יורד לכ- 1000 מגוו"ט בלבד, פער קטן מאוד שכל תקלה ביחידת ייצור יכולה להציב את המערכת בפני חוסר בחשמל".

בין המכשירים המגודרים כבעלי צריכת חשמל גבוהה: מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק, כדומה. כמו כן, מבקשת חברת החשמל לכוון את טמפרטורת המזגן ל- 25 מעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully