וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 הרוגים בפיגוע תופת בבגדד

טלי גולדשטין

25.6.2009 / 0:46

מחבל מתאבד פוצץ עצמו על אופנוע בשוק הומה אדם בשכונת סאדר שבבגדד. 116 נפצעו. זהו אחד מפיגועי הטרור הקטלניים ביותר בעירק השנה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

72 בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) בשוק הומה אדם בשכונת סאדר שבמזרח בגדד לאחר שמחבל מתאבד פוצץ עצמו על אופנוע. לפי דיווח המשטרה העירקית, 116 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ ושריפה פרצה בשוק. הפיצוץ אירע שישה ימים לפני מועד נסיגתם המתוכנן של הכוחות האמריקאים מכל הערים העירקיות בהן הם עדיין מוצבים.

זהו אחד הפיגועים הקשים שאירעו בעירק השנה. בשבת נהרגו 70 בני אדם בפיצוץ משאית תופת. הפיצוץ אירע בעת שהמשאית התקרבה להתאספות של מתפללים שיעים בעיר קירקוק, אשר בצפון עירק, והתפוצצה. בפיצוץ רב העוצמה נפצעו גם 170 בני אדם נוספים, וכ-70 בתים נהרסו כליל. כפי הנראה, גם פיגוע תופת זה תוכנן כהפגנת כוח של גופים קיצוניים על רקע עזיבת צבא ארצות הברית את ערי עירק.

בתחילת החודש אמר מפקד הכוחות האמריקאים בעירק, הגנרל ריי אודריאנו, כי כל החיילים האמריקאים המוצבים בעירק יעזבו את הערים הגדולות, לרבות מוסול, כמתוכנן עד סוף החודש. "נצא מהערים, נספק מדריכים וייעוץ וזהו", אמר אודריאנו בראיון.

עוד בתחילת החודש, הצבא האמריקאי דיווח כי מספר האזרחים שנהרגו בעירק בחודש מאי ירד בצורה דרסטית. גנרל בצבא ארה"ב אמר כי מדובר בחודש עם המספר הנמוך ביותר של נפגעים אזרחיים מאז פלישת ארה"ב לעירק ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully