וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס קיצר את עונש רוצח חנית קיקוס

עדי שמחוביץ

24.6.2009 / 19:50

עונשו של רוצח חנית קיקוס בת ה-16, סלימאן אל עביד, יקוצר ל-27 שנות מאסר. אם ינוכה שליש ממאסרו בגין התנהגות טובה, הוא צפוי להשתחרר בשנת 2011

נשיא המדינה, שמעון פרס, החליט היום (רביעי) לאמץ את המלצת שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן ולקצר את עונשו של סלימאן אל עביד, שהורשע ברצח חנית קיקוס, ל- 27 שנות מאסר.

לפני כ-16 שנה הורשע אל עביד באונס וברצח חנית קיקוס, בת 16, אף שגופתה לא נמצאה אז. אל עביד ערער על הרשעתו ובעת שהמתין למשפט נמצאו שרידי גופתה של קיקוס במקום שונה מזה שבו נטען כי אל עביד השליך את הגופה. בעקבות כך, הורה בית המשפט העליון לערוך לאל עביד משפט חוזר שבסופו הורשע שוב באונס וברצח קיקוס.

אל עביד ערער לבית המשפט העליון בשנית. הפעם זיכה אותו בית המשפט העליון מרצח אך השאיר את ההרשעה על אונס וגזר את דינו ל-12 שנות מאסר. אך אל עביד, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, המשיך להלחם על חפותו ובדיון נוסף בבית המשפט העליון, הורשע שוב ברצח קיקוס ונידון ל- 33 שנות מאסר.

שר המשפטים הקודם דניאל פרידמן, בחן את אפשרות קציבת עונשו של אל עביד ולאחר בחינה מעמיקה המליץ לנשיא המדינה לקצר את עונשו של אל עביד ל-27 שנה. השר פרידמן ביסס את החלטתו על נסיבותיו האישיות של אל עביד ועל העובדה שעניינו עורר מחלוקות שונות לאורך כל התדיינויות המשפטיות בפרשה. "אלו חילוקי דעות קוטביים בין השופטים, במידה המותירה תחושת חוסר נחות", התבטא פרידמן בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully