וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמינאי קיבל מכתב מאובמה

טלי גולדשטין

24.6.2009 / 20:05

ה"וושינגטון טיימס" מדווח כי לפני הבחירות לנשיאות אירן ממשל אובמה שלח מכתב למנהיג העליון האירני, בו קרא לשיפור היחסים בין שתי המדינות

העיתון ה"וושינגטון טיימס" דיווח היום (רביעי) כי עוד לפני הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות באירן, ממשל אובמה שלח מכתב למנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, בו קרא לשיפור היחסים בין שתי המדינות. האייתוללה אישר את דבר קיום המכתב בדרשה שנשא ביום שישי האחרון, בה האשים את ארה"ב בהצתת המחאה נגד המשטר בעקבות ניצחונו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. בכירים בממשל האמריקאי סירבו להתייחס לנושא.

גורם אירני המקורב לעניין אמר ל"טיימס" כי המכתב המדובר נשלח לאירן בין ה-4 במאי ל-10 במאי ותוארה בו האפשרות ל"שיתוף פעולה אזורי והדדי" בין ארה"ב לאירן והאפשרות למציאת פתרון לסכסוך על תוכנית הגרעין האירנית. לדבריו, המכתב נמסר למשרד החוץ האירני על ידי נציג של השגרירות השווייצרית, המייצגת את האינטרסים של ארה"ב באירן בשל היעדר יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. המכתב נשלח ללשכת האייתוללה.

ממשל אובמה, שמתח ביקורת על האלימות המופעלת על המפגינים נגד המשטר בטהרן, אמר כי ימשיך במאמציו לפתוח במשא ומתן עם ממשלת אירן לגבי תוכנית הגרעין וסוגיות נוספות הקשורות לביטחון ארה"ב.

גורם בכיר בממשל האמריקאי סירב לאשר או להכחיש את קיום המכתב והאם התקבלה עליו תשובה, אך הסכים לומר כי "הנכונות שלנו לנהל שיחות וליצור קשר עם האירנים צוינה מספר פעמים. הבהרנו שדיאלוג אמיתי צריך לנבוע מגורמים סמכותיים". שגריר שוויץ בארה"ב, אורס זיסווילר, סירב אף הוא להגיב על הדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully