וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: רפואה הוליסטית מסייעת לחולי סרטן

נעמה טלמור

24.6.2009 / 19:25

ממחקר של בית החולים וולפסון ומכללת רידמן, עלה כי טיפולים המשלבים רפואה אלטרנטיבית שיפרו באופן ניכר את חייהם של החולים. "התוצאות בשטח נראו במישור הפיזי והנפשי"

במחקר ייחודי מסוגו בישראל שנערך במחלקה האונוקולוגית של בית החולים וולפסון ומכללת רידמן בקרב חולי סרטן שקיבלו טיפול המשלב גוף ונפש, נרשמה הפחתה בשינויים הפיזיולוגיים בצורה ניכרת. ההטבה במחקר, שארך כשנה וחצי, התבטאה בשיפור במידת העייפות, התיאבון, הכאבים, שינויים בשינה, עצירות, בחילה, שינויים במחזור החודשי, מצב בריאות כללי ושינויים בהופעה חיצונית.

”המחקר נגע בחולי סרטן מכל הגילאים ובכל המחלות והתגובה של החולים היתה נלהבת מאוד הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי", אמר ד"ר יוסף ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון, "החולים טענו חד משמעית כי הם סובלים פחות מהטיפולים הקשים ומצבם בהחלט השתפר מאוד ובגדול שביעות הרצון של רופאי המחלקה היא גדולה. אנחנו מהחלוצים שהחדירו את הרפואה ההוליסטית לבית החולים ועל פי המחקר כבר רואים את התוצאות בשטח".

המחקר בחן האם השילוב של טיפולי גוף ונפש בקרב חולי סרטן במהלך קבלת טיפולים כימותרפיים משפר את איכות חייהם של החולים. המחקר נערך על די ד"ר עירית פלג, מנהלת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית במכללת רידמן ודפנה קרתה-שוורץ, אחראית על ההליך הטיפולי במסגרת הניסוי מטעם מכללת רידמן, יחד עם ד"ר יוסף ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון, ד"ר מוטי שמעונוב מנהל המחלקה הכירורגית ועופרה רמינדה, האחות הראשית במכון האונקולוגיה.

"תוצאות המחקר מראות כי הנבדקים הגדילו את היכולת שלהם להתמודד עם המחלה, שמרו עד כמה שניתן על אורח חיים רגיל והרגישו טוב יותר בעקבות הטיפולים. מעבר לניתוח המחקרי הסטטיסטי, החולים הביעו באופן ברור את יעילותו של הטיפול", אמרה ד"ר פלג.

עוד עולה מהמחקר כי שילוב הטיפולים שינה לטובה את תפיסת מקבלי הטיפולים אפילו באשר למצבם הכלכלי, התעסוקתי והמשפחתי. ד"ר פלג סיכמה ואמרה: "טיפול המשלב גוף ונפש הוא ענף עם היסטוריה ארוכת שנים, המכיל בתוכו ידע רב שמבוסס על עמדות תיאורטיות ומחקרים בתחומים מגוונים כמו ביולוגיה, אנתרופולוגיה, אתולוגיה, נוירו פיזיולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, תורת היילוד ודיסציפלינות רבות אחרות. הטיפול התייחס לפעילות הגומלין שבין הגוף לנפש, והכיל בתוכו מודל התפתחותי, תיאוריות אישיות והנחות באשר למקור ההפרעות הפסיכולוגיות ותיקונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully