וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו בעיצומו של מהלך לביעור השחיתות"

עדי שמחוביץ

24.6.2009 / 18:09

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו התייחסות לגזרי הדין הכבדים שהוטלו על השרים לשעבר בניזרי והירשזון. "זהו יום עצוב לחברה הישראלית"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוג ופרקליט המדינה משה לדור, פרסמו הערב (רביעי) את התייחסותם לעונשים הכבדים שנגזרו היום על השרים לשעבר שלמה בניזרי ואברהם הירשזון. בהודעה שפרסמו בכירי העולם המשפטי נכתב כי "יום בו שני שרים לשעבר נשלחים ע"י בתי המשפט לעונשי מאסר ממושכים בגין עבירות שחיתות הוא יום עצוב לחברה הישראלית, אך זהו גם יום הנושא מסר חשוב ומעודד, שהחברה הישראלית אכן עוברת תהליך של התנקו?ת מתופעות השחיתות השלטונית".

עוד הוסיפו השניים כי "שני פסקי הדין היום, יחד עם הליכים רבים נוספים, הם תוצר של מהלך רב-שנתי נרחב של רשויות האכיפה למאבק נרחב, שיטתי, עיקבי ובלתי מתפשר בשחיתות השלטונית. גזרי הדין שנפסקו היום הם מסר חשוב של בתי המשפט, ובראשם בית המשפט העליון, כי בתי המשפט לא יגלו סלחנות וסובלנות כלפי תופעות של שחיתות שלטונית, והענישה בעבירות אלה תהיה חמורה ומרתיעה".

לסיכום מציינים מזוז ולדור כי "המלאכה, כמובן, לא תמה, ואנו עדיין בעיצומו של המהלך לביעור השחיתות, אך להחלטות היום יש חשיבות רבה במסר הציבורי שהן משדרות ובמתן "רוח גבית" לרשויות האכיפה בהמשך מאבקן בשחיתות". על שר האוצר לשעבר הירשזון נגזרו חמש שנים וחמישה חודשי מאסר ואילו על שר העבודה והרווחה לשעבר בניזרי נגזרו ארבע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully